در گزارش بلومبرگ بررسی شد

برنامه جدید کاخ سفید برای تأمین مسکن ارزان‌!

کدخبر: ۶۰۶۵۳۴
اقتصادنیوز: کاخ سفید در جهت فراهم آوردن ساختمان‌های مسکونی ارزان‌قیمت برنامه جدیدی پیشنهاد داده است.
برنامه جدید کاخ سفید برای تأمین مسکن ارزان‌!

به گزارش اقتصادنیوز در حالی‌که شهرهای سراسر آمریکا با مشکل افزایش دفترهای خالی و اجاره‌های بالا روبه‌رو هستند، کاخ سفید در روز جمعه (5 آبان) از برنامه جدید خود در جهت کمک به صاحبان املاک برای تبدیل اداره‌های خالی به واحدهای آپارتمانی خبر داد.

به نوشته بلومبرگ، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد با اختصاص منابع مالی قابل توجه و فراهم آوردن کمک‌های فنی، مسیر چالش‌انگیز تبدیل ساختمان‌های اداری به منازل مسکونی را هموار کند؛ ساختمان‌هایی که هم مقرون به صرفه هستند و هم سازگاری بالایی با محیط زیست دارند.

کاخ سفید یک کتاب راهنمای تبدیل ساختمان‌های تجاری به مسکونی با جزئیات بیش از 20 برنامه فدرال در شش آژانس این کشور را منتشر خواهد کرد تا سرعت پیشرفت این برنامه افزایش یابد.

وزیر حمل و نقل آمریکا در این خصوص اعلام کرده: «در سراسر آمریکا شاهد آن هستیم که تعداد اداره‌های خالی در مراکز شهرها به بالاترین سطوح خود در دهه‌های اخیر رسیده است؛ این درحالیست که شهرهای آمریکا با کمبود خانه روبه‌رو هستند و خانواده‌ها برای خرید خانه دچار چالش شده‌اند».

تصمیم کاخ سفید برای تبدیل ساختمان‌های اداری به واحدهای آپارتمانی پس از آن اعلام شد که آمارهای منتشر شده از بخش اداری آمریکا حاکی از وضعیت ناامیدکننده این بخش بود. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تعداد اداره‌های خالی در سراسر آمریکا به بالاترین سطح خود در 30 سال اخیر رسید. همچنین بزرگترین مالک ساختمان‌های اداری در شهر لس آنجلس قادر به بازپرداخت 1/1 میلیارد دلار وام برای سه ملک خود نبوده است. مقامات نیویورک نیز هشدار داده‌اند که بعید است میزان ساختمان‌های اداری خالی در این کلان‌شهر تا پایان سال 2026 به کمتر از 19 درصد برسد.

از سوی دیگر، تقاضا برای ساختمان‌های اداری در شهر سان‌فرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا به لطف توسعه هوش مصنوعی با افزایش همراه شده است، اما این شهر یک استثنا در تمام آمریکا محسوب می‌شود.

به طور کلی این  احتمال وجود دارد که برای نخستین‌بار در تاریخ آمریکا، سرعت از دست رفتن فضاهای اداری بیشتر از ساخت ساختمان‌های اداری جدید باشد و این اتفاق به احتمال زیاد تا پایان سال 2023 رخ خواهد داد.

در حالی که میزان اجاره در شهرهای مختلف آمریکا در حال کاهش است، اما میزان آن هنوز هم نزدیک به بالاترین سطوح خود باقی مانده و همین امر باعث دشوارتر شدن پرداخت اجاره خانه برای طیفی از مردم آمریکا شده است.

وزیر حمل و نقل آمریکا خاطرنشان کرد که مراکز شهری معمولا در نزدیکی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی قرار دارند. برای این منظور، این وزارتخانه دستورالعمل‌هایی را برای شهرها، ایالت‌ها و توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند تا از دو برنامه شاخص خود - که مجموعا بیش از 35 میلیارد دلار وام را شامل می‌‎شوند - برای پروژه‌های تبدیل اداره‌های خالی به آپارتمان‌های مسکونی بویژه در مراکز شهر، بهره ببرند.

وزیر حمل و نقل ایالات متحده همچنین اضافه کرد: «هدف ما این است که از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم تا ساختمان‌های مسکونی نزدیک به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم که نه تنها هزینه مسکن را کاهش می دهد، بلکه هزینه حمل و نقل را نیز به شکل قابل توجهی می‌کاهد. هزینه حمل و نقل اغلب به عنوان دومین هزینه بزرگ برای آمریکایی‌های کم درآمد در نظر گرفته می‌شود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید