بانک مرکزی صدای نماینده مجلس را درآورد/ ارز ترجیحی 25 قلم کالا چه شد؟

کدخبر: ۶۰۶۹۵۱
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مقرر بود با ارز ترجیحی ۲۵ قلم کالایی اساسی تهیه و به دست مردم برسد اما فعلا این کالاها به نرخ ارز آزاد به دست مردم می‌رسد، گفت: متاسفانه بانک مرکزی با عدم برنامه مناسب در این بخش مردم، تولید کنندگان و صادرکنندگان که فعالیت آنها به ارز وابسته شده را سرگردان می‌کند.
بانک مرکزی صدای نماینده مجلس را درآورد/ ارز ترجیحی 25 قلم کالا چه شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی چند نرخی شدن ارز یکی از مشکلات اقتصادی کشور است.

بانک مرکزی باید برای مدیریت ارزی کشور برنامه داشته باشد

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید برای مدیریت ارزی کشور برنامه داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی با عدم برنامه مناسب در این بخش مردم، تولید کنندگان و صادرکنندگان که فعالیت آنها به ارز وابسته شده را سرگردان می کند.

تعیین نرخ ارز ترجیحی و نیمایی، من درآوردی است!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایستادن تولید کنندگان و صادرکنندگان در صف طولانی ارزی زیبنده کشور نیست، بیان کرد: قانون در این بخش می‌گوید که ارز باید براساس مدیریت شناور شده باشد بنابراین تعیین نرخ ارز 28.500 تومانی و یا ارز نیمایی نرخی به اصطلاح «من درآوردی است!»

بحران چند نرخی شدن ارز

وی با بیان اینکه چند نرخی شدن ارز بحران های اقتصادی کشور را چند برابر می کند، بیان کرد: تمام ارزهای اعلامی باید در یک نرخ ارز تجمیع شود و نرخ یکنواختی داشته باشد.

کالای اساسی به نرخ ارز آزاد

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنان ارز ترجیحی فساد خیز است، بیان کرد: ارز ترجیحی قرار بود تغییرات زیادی را در سفره مردم ایجاد کند، همچنین قرار بود با ارز ترجیحی 25 قلم کالایی اساسی تهیه و به دست مردم برسد اما فعلا این 25 قلم کالا به نرخ ارز آزاد به دست مردم می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید