مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

فوری/ زمان پرداخت سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

کدخبر: ۶۰۸۷۴۱
اقتصادنیوز: محمد باغستانی، با اشاره به اتمام فرآیند انتقال سهام عدالت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد به وراث آنها تا پایان سال جاری، اعلام کرد که در سال ۱۴۰۳ پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث انجام خواهد شد.
فوری/ زمان پرداخت سود سهام عدالت متوفیان مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه مراحل انتقال سهام عدالت متوفیان وراث تا پایان سال انجام خواهدشد اما پرداخت سود به سال آینده موکول شده است.

محمد باغستانی، با اشاره به اتمام فرآیند انتقال سهام عدالت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد به وراث آنها تا پایان سال جاری، اعلام کرد که در سال ۱۴۰۳ پرداخت سود سهام عدالت متوفیان به وراث انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه میراث گفت: انتقال این دارایی ها از روز دوشنبه (۱۵ آبان) مبتنی بر حضور فیزیکی یکی از وراث فوت شده، در تمامی دفاتر شعبات کارگزاری ها و در شعبات بانک های منتخب (تاکنون بانک پارسیان و بانک ملت) صورت می گیرد.

باغستانی ادامه داد: یکی از لازمه های این انتقال، مراجعه یکی از وراث فوت شده به شعبات کارگزاری ها است. البته لازم به ذکر است که شخص مراجعه کننده باید سجامی شده باشد (در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد). همچنین گفتنی است شخص مراجعه کننده باید تمامی مدارک لازم از جمله مدارک احراز هویت و برگه انحصار وراثت، شناسنامه فرد فوت شده و مدارک سایر وراث را به همراه داشته باشد و به دفاتر کارگزاری ها ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: بعد از سپری شدن این مراحل، فرایند انتقال دارایی ها صورت میگیرد. لازم به ذکر است تمامی این عملیات کاملا به صورت رایگان بوده و هیچ گونه پرداخت وجهی از سوی وراث صورت نمی گیرد.

باغستانی افزود: پیش بینی ما این است که تا انتهای سال فرایند انتقال سهام عدالت ۳ میلیون ۸۰۰ هزار فوت شده به وراث آنها که حدود ۱۵ میلیون نفر می شوند، صورت پذیرد. همچنین بعد از طی شدن فرایند انتقال، تمامی سود هایی که در سنوات گذشته به شخص متوفی باید پرداخت می شد، در ابتدای سال ۱۴۰۳ به وراث آن ها پرداخت شود.

پس از مصوبه شورای عالی بورس مبتنی بر انتقال دارایی های فوت شدگان سهام عدالت به وراث آنها، شرکت سپرده گذاری مرکزی سامانه ای تحت عنوان "میراث" را راه اندازی کرد، تا انتقال دارایی های فوت شدگان به وراث صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید