عبدالملکی خبر داد:

ارزآوری 18 میلیاردی مناطق آزاد در سال 1401

کدخبر: ۶۰۸۸۲۵
اقتصادنیوز: دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد در تامین منابع ارزی نقش بسزایی دارند و در سال گذشته مناطق آزاد حدود ۱۸ میلیارد دلار ارزآوری داشته‌اند و به ازای هر یک دلاری که در این مناطق هزینه شده است، ۴ دلار بازدهی کسب شده است.
ارزآوری 18 میلیاردی مناطق آزاد در سال 1401

به گزارش اقتصادنیوز؛ حجت عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در نمایشگاه کیش اینوکس اظهار کرد: هزینه پایین تولید و زیرساخت‌های مطلوب و دسترسی مناسب و سهولت کسب و کار و تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی از مزایای مناطق آزاد هستند که این نقاط را به بهشت‌های سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

عبدالملکی بیان کرد: ایران کشوری است که تحت تاثیر نوسانات و چالش‌های ارزی قرار می‌گیرد، در چنین شرایطی تا زمانی که کشور راهکار مناسبی پیدا کند، باید منابع ارزی کشور تقویت شود که این موضوع با افزایش صادرات امکان‌پذیر است.

به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، مناطق آزاد در تامین منابع ارزی نقش بسزایی دارند و در سال گذشته مناطق آزاد حدود ۱۸ میلیارد دلار ارزآوری داشته‌اند و به ازای هر یک دلاری که در این مناطق هزینه شده است، ۴ دلار بازدهی کسب شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید