سرمایه‌گذاری بورسی روی سرویس‌های بهداشتی!+ جزئیات

کدخبر: ۶۰۹۶۹۴
اقتصادنیوز: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف ارائه خدمات بهتر به گردشگران داخلی و خارجی تصمیم در به راه‌اندازی صندوق سرویس بهداشتی در بورس دارد.
سرمایه‌گذاری بورسی روی سرویس‌های بهداشتی!+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین؛ سال ۸۶ نخستین گام جدی حل مشکل سرویس بهداشتی از سوی سازمان وقت میراث فرهنگی برداشته شد. براساس مصوبه آن سال باید در هر ۲۵ کیلومتر از راه‌های زمینی ایران یک سرویس بهداشتی ساخته می‌شد و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای این طرح ۵ ساله که احداث یک‌هزار سرویس بهداشتی را در دستور کار داشت، تخصیص یافت. براساس مصوبه دولت دهم، ۳۰ میلیارد تومان از بودجه مورد نیاز باید از محل اعتبارات ملی و ۳۰ میلیارد تومان نیز سهم هر استان برای تامین اعتبار احداث سرویس بهداشتی هزینه می‌شد.

اما تنها در دو فاز عملیات اجرایی احداث ۵۵۴ پروژه سرویس بهداشتی در کشور آغاز شد و کمتر از ۱۰۰ سرویس تا پایان سال ۹۱ فعال شدند. مشخص نشد اعتبار تخصیص یافته کجار رفت و دولت بعد نیز اعتبار مورد نیاز برای احداث سرویس بهداشتی را بطور کامل حذف کرد.

معضل کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی در ایران موجب شده تا دولت با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تا یک ماه آینده صندوقی با عنوان «صندوق سرویس بهداشتی» در بورس راه‌اندازی کند.

عزت‌الله ضرغامی گفته است: هدف از راه‌اندازی این صندوق این که است که سهامداران بتوانند در معاملات بورسی سهام احداث سرویس‌های بهداشتی را خریداری و در احداث هزاران سرویس بهداشتی در کشور با نیت خیرخواهانه اقدام کنند.

به گفته وی وزارت میراث فرهنگی در توافق با ستاد برگزاری نماز به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو ستاد ملی خدمات سفر که وظیفه نگهداری از نمازخانه ها و سرویس‌های بهداشتی را برعهده دارد، برنامه‌ریزی برای احداث سرویس‌های بهداشتی را آغاز کرده است. معاون گردشگری این وزارتخانه نیز خبر داده که برای مشارکت مردم با محوریت خیرین، صندوق سرویس بهداشتی در بورس ایران تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود. اتفاقی که اگر با اقبال عمومی مواجه شود می‌تواند گام مهمی برای حل مشکل سرویس بهداشتی در صنعت گردشگری ایران باشد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید