متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بار دیگر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد/ ترمیم حقوق‌ها طی 2 سال

کدخبر: ۶۰۹۹۱۸
اقتصادنیوز:محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و بررسی بند مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در خصوص شاغلان و مزایای مشمول کسورات، اختلافی وجود دارد.
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بار دیگر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد/ ترمیم حقوق‌ها طی 2 سال

به گزارش اقتصادنیوز، سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق فاصله بین حقوق بازنشسته و ۹۰ درصد حقوق شاغل را به ۱۰۰ قسمت تقسیم شده افزود: مقررشده تا در سال اول ۴۰ درصد، سپس در سال بعد، ۳۰ درصد این اختلاف جبران شود؛ به عبارتی دیگر در مجموع 2 سال ۷۰ درصد ترمیم حقوق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در سال اول بخواهیم حقوق بازنشستگان را به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسانیم، حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد بودجه نیاز داریم. لذا باید مبلغی را بنویسیم که قابل تحقق باشد به همین دلیل به پیشنهاد کمیسیون رای بدهید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز با اشاره به ایرادات این بند، گفت: ضریب مستمری بازنشستگان باید در ماده قانونی بیاید، از سوی دیگر کلمه «متوسط» باید بر اساس توافق انجام شده اصلاح شود.

 وی تاکید کرد: متن گزارش باید اصلاح شود. بند مذکور برای بازنشستگان کشوری و لشکری است و باید تکلیف سیاست‌گذاری برای تامین اجتماعی نیز مشخص شود. بر این اساس این ماده به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

بر اساس بند الحاقی ماده ۲۹ ارجاع شده به کمیسیون تلفیق، ضریب حقوق بازنشستگان در طول برنامه توسعه نسبت به حقوق شاغلان هرسال به میزانی افزایش می‌یابد که در پایان سال سوم برنامه توسعه متوسط حقوق بازنشستگان به 90درصد متوسط حقوق و مزایای مشمول کسورات شاغلان می‌رسد. این افزایش از سال 1403 در سال اول معادل 40درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام 30 درصد ما به التفاوت وصول به 90 درصد یاد شده اعمال خواهد شد.

آئین‌نامه این بند با پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید