سهام عدالت متوفیان، بدون کارمزد به وراث می‌رسد

کدخبر: ۶۰۹۹۷۰
اقتصادنیوز: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سامانه میراث که از هفته گذشته راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده، آماده انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث است و در این مراحل نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست.
سهام عدالت متوفیان، بدون کارمزد به وراث می‌رسد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وی درباره سامانه میراث اظهار کرد: براساس زمانبندی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده است یکی از وراث می‌تواند به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مراجعه کند و مشخصات متوفی را در آنجا وارد کند و نهایتا مشخص می‌کند که به کجا می‌خواهد برای اقدام مراجعه کند.

وی اضافه کرد: وارث در این مرحله به یکی از شعب کارگزاری مراجعه می‌کنتد. در ادامه باید مدارک هویتی خود را به همراه گواهی انحصار وراثت ارائه کند. شرکت کارگزاری پس از کنترل و بررسی مدارک آن را وارد سامانه می‌کند و در مرحله بعدی عملیات انتقال تحریر را به صورت الکترونیکی به وراث متوفی انجام خواهد داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی و ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه در صورت وجود آن و اشاره به وصیت‌نامه در گواهی حصر وراثت از جمله مدارکی است که مردم برای مراجعه به دفاتر کارگزاری و انجام فرآیند انتقال سهام عدالت به آن نیاز دارند.

عشقی گفت: مردم بدانند در تمامی این مراحل و برای انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث نیاز به پرداخت هیچ وجهی نیست چرا که کارمزد از طریق شرکت سپرده‌گذاری از محل منابعی که سهام عدالت دارد، پرداخت می‌شود و هیچ یک از وراث نیاز به پرداخت مبلغ ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید