بانک مرکزی صدای مجلس را درآورد/ بانک‌ها مانع‌تراشی نکنند

کدخبر: ۶۱۰۱۶۸
​عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در قانون جدید نظام بانکی، بانک‌هایی که از بانک مرکزی اضافه برداشت کنند با مجازات‌های جدی‌تری روبه رو می‌شوند، گفت: بانک‌ها در پرداخت وام‌های خُرد از جمله وام ازدواج سختگیری می‌کنند، در شرایط فعلی که پرداخت وام‌های خُرد یکی از ضروری‌ترین نیازها است بانک‌ها مانع‌تراشی نکنند.
بانک مرکزی صدای مجلس را درآورد/ بانک‌ها مانع‌تراشی نکنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ علیرضا زندیان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مزایای قانون بانک مرکزی، گفت: در قانون قبلی سهم وزرا و منصوبان رئیس جمهور بیشتر از بانک مرکزی بود اما در قانون جدید ترکیب هیات عالی به نفع بانک مرکزی تغییر کرده است، ‎این ترکیب به تخصصی‌تر شدن تصمیم‌گیری، کاهش بخشی‌نگری و افزایش درجه استقلال بانک مرکزی در تصمیم‌گیری کمک خواهد کرد.

نماینده مردم بیجار، گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از این یکی از مشکلات بانک مرکزی عدم اختیارات کافی برای برخورد با تخلفات بانکی و تعیین تکلیف بانک‌های ناسالم و ناتراز بود که در قانون جدید، اختیارات خوبی برای بانک مرکزی پیش‌بینی و چندین روش برای تعیین تکلیف بانک‌ها و موسسات اعتباری ناسالم تعیین شده است.

‎وی اضافه کرد: در قانون جدید نظام بانکی، بانک‌هایی که از بانک مرکزی اضافه برداشت کنند با مجازات‌های جدی تری روبه رو می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با انتقاد از سختگیری بانک‌ها در پرداخت وام‌های خُرد از جمله وام ازدواج، گفت: در شرایط فعلی که پرداخت وام‌های خُرد یکی از ضروری‌ترین نیازها است بانک‌ها نه تنها مانع‌تراشی نکنند بلکه فرآیند دریافت وام را نیز تسهیل کنند این در حالی است که با سختگیری‌هایی مانند ضامن رسمی مشکلات بسیاری در مسیر دریافت وام ایجاد می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید