برنامه جدید یوتوب برای استفاده از هوش مصنوعی

کدخبر: ۶۱۰۱۸۹
اقتصادنیوز: یوتوب طی ماه‌های آینده از رویکردهای جدیدی استفاده خواهد کرد تا محتواهای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی را برای کاربران خود مشخص کند.
برنامه جدید یوتوب برای استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو؛ پلتفرم ویدیویی متعلق به گوگل از مدت‌ها قبل انتشار محتواهای دستکاری‌شده‌‌ای را که می‌تواند باعث گمراهی کاربران شود و «خطر جدی به‌همراه داشته باشد»، ممنوع کرده بود. اما براساس به‌روزرسانی جدید سیاست‌های این شرکت، یوتوب طی ماه‌های آینده از محتواسازان می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی در ویدیوهای خود را مشخص کنند که با وجود آن، یک برچسب روی این دسته از ویدیوها نمایش داده خواهد شد.

یوتوب به‌طور خاص این برنامه را برای «محتواهای تغییریافته یا مصنوعی که واقع‌گرایانه هستند» و توسط ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، معرفی کرده است. همچنین برای «موضوعات حساس» مانند انتخابات، سلامت و موارد دیگر این برچسب‌ها به‌شکل برجسته‌تر نمایش داده خواهند شد. علاوه‌بر‌این، اگر محتواسازان به هر دلیلی محتوای خود را به‌درستی برچسب‌گذاری نکنند، یوتوب می‌تواند آن را حذف کند، درآمدزایی افراد را متوقف سازد یا حساب سازنده را تعلیق کند.

هم‌زمان با افزایش محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی که ساخت تصویر، ویدیو و صدا را سریع و آسان‌تر می‌کنند، سیاست جدید گوگل با هدف جلوگیری از سردرگمی کاربران با محتواهای مصنوعی طراحی شده است.

یوتوب همچنین به کاربران این اجازه را می‌دهد که در صورت مشاهده ویدیویی که در آن چهره یک فرد مشهور توسط هوش مصنوعی شبیه‌سازی شده است، آن را برای حذف گزارش کنند. این ویژگی برای آهنگ‌سازان و خوانندگان مفید خواهد بود تا بتوانند با موسیقی‌های تولید‌شده توسط هوش مصنوعی مقابله کنند. اوایل امسال آهنگی از دو خواننده مشهور، یعنی Drake و The Weekend در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که توسط هوش مصنوعی ساخته شده بود.

قابلیت ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید تصاویر، ویدیو و صدای افراد واقعی که از آن به‌عنوان «دیپ فیک» یاد می‌شود، در طول چند وقت گذشته نگرانی‌هایی را در مورد این فناوری به‌وجود آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید