مصرف این نوشیدنی در ایران چهار برابر شد

کدخبر: ۶۱۰۳۲۹
اقتصادنیوز: رئیس انجمن قهوه ایران گفت: میزان واردات دانه قهوه سبز در سال ۱۳۹۸ معادل هشت هزار تن بوده، اما این رقم سال ۱۴۰۱ به ۳۳ هزار تن رسیده است.
مصرف این نوشیدنی در ایران چهار برابر شد

به گزارش اکوایران؛ مصرف قهوه در ایران در سال‌های اخیر با استقبال مردم، به خصوص جوانان، روبه‌رو شده و به یک نوشیدنی پرطرفدار برای بسیاری تبدیل شده است. 

بر طبق آمارهای جهانی، بیشترین مصرف قهوه برای کشورهای اسکاندیناوی است. رتبه اول، با فاصله قابل‌توجهی، از آن فنلاند است با سرانه مصرف ۱۲ کیلوگرم قهوه به ازای هر نفر. به این ترتیب میانگین مصرف قهوه در فنلاند روزی ۴ لیوان است. نروژ، ایسلند و دانمارک به ترتیب در جایگاه دوم، سوم و چهارم قرار دارند.

سرانه مصرف قهوه بین ایرانی‌ها

حسام ربیعی، رئیس انجمن قهوه ایران در اظهاراتی از افزایش مصرف داخلی قهوه خبر داده و گفته، میزان واردات دانه قهوه سبز در سال ۱۳۹۸ معادل 8 هزار تن بوده، اما این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۳ هزار تن رسیده است.

در ایران کشت قهوه محسوسی وجود ندارد. اگر تنها همین ۳۳ هزار تن را معادل مصرف ایرانیان در نظر بگیریم سرانه مصرف قهوه برای هر ایرانی ۴۰۰ گرم خواهد شد. این سرانه یک سی‌ام مصرف رتبه اول - فلاند - است. البته مصرف قهوه به اشکال دیگری نیز در ایران وجود دارد و بنابراین باید گفت که سرانه مصرف قهوه ایرانیان حداقل ۴۰۰ گرم است. 

حسام ربیعی، رئیس انجمن قهوه ایران در اظهارات خود گفت که ارزش افزوده این صنعت، جلوگیری از خروج ارز است. اکنون ایران به یکی از تولیدکنندگان محصولات قهوه تبدیل شده و میزان واردات مواد اولیه مثل دانه سبز نیز با روند افزایشی روبه رو شده است.

براساس اظهارات رئیس انجمن قهوه ایران، این آمار نشان از افزایش مصرف داخلی و تعداد شرکت‌های فعال در صنعت قهوه دارد که باعث شده میزان واردات مواد اولیه رشد کند.

 گفتنی است؛ نمایشگاه قهوه ایران در مرکز رویدادهای بین‌المللی ایران مال در روزهای ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ در حال برگزاری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید