خبر تامین اجتماعی برای زمان پرداخت معوقات پرستاران

کدخبر: ۶۱۰۷۵۴
اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با تلاش معاونت درمان و معاونت مالی تعرفه پرستاری شش ماهه، برای بیش از ١٨ هزار نفر واریز می‌شود.
خبر تامین اجتماعی برای زمان پرداخت معوقات پرستاران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ فردا در ایران روز پرستار است، قشری که مشکلاتش به سختی کار خلاصه نمی‌شود و پرستاران کشور با معضلات استخدام، کارانه، حقوق و کمبود نیرو مواجه هستند.

امروز میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه این سازمان اظهار کرده که با تلاش معاونت درمان و معاونت مالی تعرفه پرستاری شش ماهه همکاران، در روز پرستار برای بیش از ١٨ هزار نفر واریز می‌شود و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه هم کمک و همراهی کند که بتوانیم بحث تعرفه پرستاری را به‌صورت منظم و براساس شاخص‌ها و بدون تأخیر پرداخت کنیم.

براساس اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی بیان کرده، در همه‌گیری کرونا، همگان دیدند که پرستاران تا پای جانشان، پای کار مردم هستند. آن هم در شرایطی که بسیاری به اضطرار شرایط از بیماران کناره می‌گرفتند، در کنار بیماران بودند. این معنی واقعی "مدافع سلامت" است یعنی کسی که از جان خودش مایه می‌گذارد تا سلامت دیگری تأمین شود.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، نباید بگذاریم کادر درمان دچار فرسودگی شود و اقتضائات و نیازهای پیشگیری از فرسودگی همکاران باید فراهم شود. درست است که محدودیت داریم اما انتظار داریم دوستان حوزه منابع انسانی، برنامه‌ و پیشنهادی را در این زمینه به فوریت آماده کنند تا بتوانیم بخشی از زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

جذب پرستار ضروری است

 مهدی اسلامی، معاون درمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفته، کادر درمان به‌ویژه پرستاران مراکز درمانی کشور در دوران همه‌گیری کرونا خدمات ارزشمندی به بیماران ارائه دادند و حتی برخی جان خود را در راه خدمت به بیماران از دست دادند.

براساس اظهارات اسلامی، اگر بخواهیم کیفیت درمان و رضایتمندی بیمه‌شدگان و بیماران را ارتقا دهیم، باید ساختار پرستاری را تقویت کنیم. کادر پرستاری همواره همراه بیمار است و تا زمان بهبود و ترخیص بیمار، او را ترک نمی‌کند و خدمات پرستاران با دیگر اعضای نظام سلامت قابل قیاس نیست اما متأسفانه تاکنون پرستاران به حق خود نرسیده‌اند.

معاون درمان تامین اجتماعی اظهار کرده که در مورد احیای دفتر پرستاری در تشکیلات معاونت درمان در این دوره، مکاتبات متعددی انجام شد و با همکاری معاونت برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی به زودی دفتر پرستاری در این معاونت احیا می‌شود. تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از طرح‌هایی بود که وزارت بهداشت تدوین کرده است و قرار بود هزینه‌هایی که از بابت اجرای آن برای نظام سلامت و سازمان تأمین اجتماعی ایجاد می‌شود را سازمان برنامه بودجه بپردازد. سازمان در این بخش پیگیری‌های زیادی انجام داد و هزینه شش ماهه ابتدای سال 1402 را از محل بودجه خود تأمین کرد که به زودی به حساب پرستاران محترم که یک سوم کادر درمان سازمان را تشکیل می‌دهند؛ واریز می‌شود.

به گفته اسلامی، جذب نیروی انسانی در بخش پرستاری مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای ارتقای خدمات ضروری است و کمبود نیروی انسانی در بخش‌های پرستاری و زیرمجموعه‌های آن قطعاً در عملکرد پزشکان و نظام سلامت تأثیرگذار است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از تمام ظرفیت‌ها برای رفع کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان استفاده می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید