اسرائیل روی بمب ساعتی/ بحران بیخ گوش صهیونیست ها

کدخبر: ۶۱۰۸۷۴
اقتصادنیوز: یک مؤسسه رتبه بندی بین المللی اعلام کرد درگیری با نیروهای مقاومت فلسیطین شرایط اقتصادی رژیم صهیونیستی را طی سال جاری و سال ۲۰۲۴ به شدت تحت تأثیر منفی قرار خواهد داد.
اسرائیل روی بمب ساعتی/ بحران بیخ گوش صهیونیست ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر به نقل از راشاتودی، مؤسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال جاری اقتصاد رژیم صهیونیستی رشد منفی ۵ درصدی را تجربه خواهد کرد و دلیل آن تبعات سنگین درگیری کنونی این رژیم با نیروهای مقاومت فلسطینی است.

فیچ اعلام کرده که در پی وقوع درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی فعالیت‌های اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی به شدت کاهش یافته و تقاضا در این منطقه هم کاهش یافته است. از سوی دیگر شاهد آن هستیم که فضای سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی به شدت منفی و غیر قابل اطمینان شده است.

در حالی که این مؤسسه تا پیش از درگیری با نیروهای فلسطینی، رشد اقتصادی ۲.۳ درصدی را برای رژیم صهیونیستی در سال جاری و سال آینده پیش بینی کرده بود اما حالا این رقم را به منفی ۵.۳ رصد کاهش داده است.

درگیری‌های کنونی به افزایش شدید مخارج رژیم صهیونیستی منجر شده و موجب شده تا کسری بودجه این رژیم طی ماه گذشته به یک‌باره به ۶ میلیارد دلار برسد.

این مؤسسه ماه گذشته میلادی هم رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را از "باثبات" به منفی کاهش داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید