تصمیم مهم مجلس برای حقوق و مزایای ایثارگران

کدخبر: ۶۱۱۴۳۱
​اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه مربوط به حقوق و مزایای ایثارگران را تصویب کردند.
 تصمیم مهم مجلس برای حقوق و مزایای ایثارگران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی مواد ارجاعی، جزء یک بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، حکم مربوط به سقف خالص پرداختی حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی ها از هر محل و تحت هر عنوان شامل معافیت بیمه بازنشستگی و معافیت مالیاتی موضوع مواد ۳۷ و ۵۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل ایثارگران نمی شود.

مالک شریعتی نیاسر در مخالفت با جزء (1) ماده مذکور گفت: روز گذشته در برخی از گروه‌های مربوط به ایثارگران و خانواده معزز شهدا فهرست جعلی و ساختگی منتشر شده است، بعضی از همکاران از جمله بنده و آقایان امیرآبادی و نوروزی و ... که اینها مخالف خانواده شهدا و ایثارگران هستند، واقعا این ظلم به همکاران ما است و ظلم به خانواده شهدا است. مگر می‌شود فراکسیون‌های خانواده شهدا و ایثارگران مخالف این عزیزان عمل کنند. مجلس در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی بیشترین مصوبات را در رابطه با خانواده شهدا و ایثارگران داشته است. ما مواد برنامه ششم را تنفیذ کردیم. اینها باید در روز قیامت پاسخگوی خانواده شهدا باشند.

وی ادامه داد: متنی که در اینجا آمده است کج‌تابی دارد. نیت متن درست است اما باید متن اصلاح شود، در جزء (8) ماده واحده ترمیم قانون بودجه 1401 آمده است که معافیت بیمه بازنشستگی ایثارگران و معافیت مالیاتی موضوع مواد 37 و 56 قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران از شمول سقف مستثنی شده است و این درست است اما این متن برعکس نوشته شده است.

محمد وحیدی در موافقت با این جزء بیان کرد: در جلساتی که در فراکسیون ایثارگران داشتیم این موضوع در آنجا مطرح شده است چون جانبازان عزیز و ایثارگران بر اساس ماده 36 معافیت دارند. موضوع اساسی این است که این قانون جامع براساس این بوده که این بازنشستگی سهم شان در سقف بالاتر می‌رود یا اگر معافیت مالیاتی وجود دارد عملاً از سقف پرداختی در خالص پردختی پایان خدمت افزایش پیدا می‌کند عملاً این معافیت شامل آن ایثارگران عزیز شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید