هشدار نسبت به مهاجرت دانش آموزان در سایه ارز ۵۰ هزار تومانی

کدخبر: ۶۱۱۵۹۷
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از کاهش سن مهاجرت در کشور گفت: امروز سن مهاجرت به دانش آموزان دبیرستانی با ارز ۵۰ هزار تومانی رسیده که هشداری برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود.
هشدار نسبت به مهاجرت دانش آموزان در سایه ارز ۵۰ هزار تومانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ وحید جلال زاده در نشست روز (سه شنبه 30 آبان ماه) با تشکل‌های جامعه اسلامی فرهنگیان، به نقش آفرینی تشکل‌ها و مجامع نیروهای در مقاطع حساس، برهه‌های سرنوشت ساز و بزنگاه‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: وجود تشکل‌ها از ضروریات جامعه است، تشکل‌ها دارای اقتضائاتی هستند که باید آنها را بجا بیاورند، بی تردید آنها در حل مسائل مختلف جامعه نقش مثمر ثمری خواهند داشت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان نشأت گرفته از خون شیخ فضل الله نوری است، اظهار کرد: شورای نگهبان نمونه نهادی است که مرحوم شیخ فضل الله نوری آن را بنیانگذاری کرده و امام (ره) از بَدو انقلاب، نهادهای مدرن را پذیرفت و موضوعات متعددی همچون، سینما، موسیقی و گسترش دانشگاه را از امور قابل قبول دانستند و بازی‌های ورزشی همچون شطرنج را مباح  عنوان کردند به گونه‌ای که امروز شاهد تشکیل فدراسیون شطرنج هستیم، بنابراین شناخت مباحث و موضوعات با کارشناسان مربوطه است.

احزاب از ضروریات نهادهای مدرن

وی با اشاره به فقهی بودن نهادها به جزییات اقتضائات آنها پرداخت و یادآور شد: نهادها به عنوان تشکیلات مدرنی هستند که ضروریات آنها در جامعه پذیرفته نشده است، امروز اقتضائات پارلمان در کشور چیست؟ باید بپذیریم که احزاب از ضروریات نهادهای مدرن هستند.

جلال زاده ادامه داد: تربیت نیروی انسانی و تولید برنامه از فعالیت مهم احزاب است اما متاسفانه تاکنون دولت‌ها براساس کشف و شهود پیش رفته و مجالس برمبنای حرکت نمایندگان صورت گرفته و هیچ حزب و گروهی از آنها حمایت نمی‌کند و  عدم حمایت احزاب منجر به تضعیف عملکرد مجالس و دولت‌ها شده است. بر همین اساس می‌پذیریم که نهادهای که در جمهوری اسلامی بر علیه توسعه یافتگی حرکت می‌کنند به شکل ترمز عمل می‌کنند چرا که برنامه‌ای برای آنها وجود ندارد.

تغییر ۱۷ وزیر در وزارتخانه آموزش و پرورش ضعف است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وظیفه نهادها و تشکل‌ها را تربیت نیرو و برنامه ریزی دانست و گفت: نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای اصلی پاشنه آشیل جمهوری اسلامی ایران است، متاسفانه آنطور که باید تاکنون به آموزش و پرورش توجه نشده است و تا به امروز این وزارتخانه ۱۷ وزیر را تغییر داده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در انتخاب وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: متاسفانه تا امروز نیروی ماهر و خبره از سوی دولت‌ها برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب نشده است؛ اعتبارات مناسبی هم در اختیار آموزش و پرورش قرار داده نمی‌شود تا بتواند به وظیفه اصلی خود یعنی پرورش به درستی بپردازد. در واقع اگر مردم جامعه از تملک مالی مناسبی برخوردار باشند حاضر نیستند فرزندان خود را برای ادامه تحصیل در مدارس دولتی ثبت نام کنند، بر همین اساس به عملکرد نظام آموزشی انتقاداتی وارد است.

هیئت‌ها، جوانترین تشکل‌ها در کشور 

جلال زاده جوانترین تشکل‌ها را در کشور هیئت ها دانست و گفت: امروز هئیت ها در جمهوری اسلامی جوانترین تشکل‌ها محسوب می‌شوند که مدافعان حرم همچون شهید محسن حججی در طی سال‌های اخیر از آنها برخاسته‌اند.

 مهاجرت دانش آموزان در سایه ارز ۵۰ هزار تومانی

این نماینده مردم با انتقاد از کاهش سن مهاجرت در کشور، یادآور شد: امروز سن مهاجرت به دانش آموزان دبیرستانی با ارز ۵۰ هزار تومانی رسیده است که هشداری برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود و باید فکری اساسی برای این مسئله داشته باشیم.

جلال زاده در بخشی دیگر از سخنرانی خود در جمع تشکل‌های فرهنگیان به آخرین اخبار غزه پرداخت و گفت: گروهی از کشورها با ایدئولوژی ملی گرایی و بخشی دیگر با اهداف ناسیونالیستی عربی به مبارزه با اسرائیل برخاسته‌اند که هیچکدام موفق به شکست اسرائیل نشدند؛ آنچه مسیر تاریخی  فلسطین را تغییر داد، آرمان انقلاب اسلامی بوده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سه آرمان امام (ره) در مبارزه با اسرائیل اظهار کرد: مبارزه با استبداد، مبارزه با استکبار و آرمان قدس سه نگاه ویژه امام (ره) برای مبارزه با استکبار بود و نگاه ویژه‌ای به آن داشته اند، گروه‌هایی در فلسطین شکل گرفتند که با گروه ناسیولیستی عربی کاری نداشته اند، اینها گروههای اسلامی هستند که حماس جزو اولین های آنها و جنبش اسلامی محسوب می‌شد.

حزب الله شمشیر برنده مقاومت و فصل برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه

جلال زاده با اشاره به تلاش‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، یادآور شد: حزب الله در آموزش و مجهز کردن نیروهای فلسطینی نقش پررنگی داشته است، زمانی گروه حشدِ الشعبی روی کار آمد و این گروه حزب الله بود که ورود کرد و نیروهای عراقی را پرورش داد و آنها را برای مبارزه با داعش آماده کردند، حزب الله شمشیر برنده و فصل برتر جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس یازدهم با اشاره به جزییات دیدارش با برخی از مقامات منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی، گفت: فرماندهان حماس به جرأت اعتراف می‌کنند که ایران سنگ را به دست فلسطین داد و امروز همان سنگ ها تبدیل به موشک شده است، انتفاضه فلسطین همان آغاز جنگ به واسطه سنگ بوده است، حضرت آقا بارها تاکید داشتند که کرانه باختری باید مسلح شود.

 طوفان الاقصی عملیاتی کاملا فلسطینی بود

وی در ادامه با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی عملیاتی کاملا فلسطینی بود، یادآور شد: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه بر مبنای رفتار دوجانبه است که این مسئله به مدیریت مقام معظم رهبری باز می‌گردد، امروز سید حسن نصرالله محصول چنین نگاهی است؛ در جریان آماده سازی فسطین حزب الله نقش اصلی را ایفا کرد و امروز محصول آن را در طوفان الاقصی مشاهده کردید. طوفان الاقصی عملیاتی فلسطینی بود و رژیم صهیونیستی حاضر به پذیریش این مسئله‌ نیست که از گروهی جهادی شکست خورده است، صهیونیست در تلاش است به همه جهان بگوید که از قدرتی برتر همچون ایران چنین ضربه را خورده است. 

جلال زاده با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی تبلور سخنان معظم له است، اظهار کرد: «اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» این متبلور شده از سخنان مقام معظم رهبری است و بی تردید این موضوع در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروز حدود ۱/۳ یگان زرهی رژیم صهیونیست از بین رفته است، گفت: امروز بخش‌های پشتیبانی  حماسه حماس را  کسی نمی بیند، حدود ۲/۳ قدرت انسانی حماس در پشتیبانی صرف می‌شود، با شروع جنگ از سوی آمریکا پیامی مخابره شد که کسی به این موضوع ورود نکند،  در صورتی که خود به پشتیبانی اسرائیل رفت.

تشریح شرایط توافق غزه با اسرائیل

وی با بیان اینکه غزه موافقت کرده اسامی اسرای غیر نظامی اسرائیل را ظرف دو روز با مجوز ورود روزانه ۵۰۰ کامیون محموله به غزه منتشر کند، افزود: با این شرایط اسرائیل پذیرفته با غزه توافق کند، در حال حاضر بحث بر سر این مسئله است که غزه چگونه اداره شود؛ تمام حامیان فلسطین به دنبال توقف جنگ هستند اگر اسرائیل به تعهدات خود عمل کند می‌توان به توقف انسان دوستانه جنگ امیدوار بود.

جلال زاده  با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی به هدف خود رسیده است، یادآور شد: آنچه امروز در غزه شاهد هستیم خوشایند نیست، از محاصره غزه حدود ۱۸ سال می‌گذرد و حدود۸۵۰۰ اسیر در دست آنها قرار دارد که بخشی از آنها زنان و کودکان زیر ۱۲ سال هستند و از طرفی قرار بود ۲ میلیون نفر اسرائیلی در شهرک‌های فلسطینی مستقر شوند، همچنین قرار بود عربستان با اسرائیل توافقاتی انجام دهد که با اجرایی شدن این شرایط بی تردید وضعیت نامطلوب می‌شود.

کریدور زنگه‌زور در هر شرایطی بدون تغییر باقی می‌ماند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این دیدار در پاسخ به سوالی در مورد کریدور زنگه زور، گفت: کریدور زنگزور خط قرمز ما است و مقرر شد این مرز دست نخورد تا مسیر رفت و آمد از خاک جمهوری اسلامی انجام شود لذا زنگه زور ارمنستان به لطف الهی تغییری پیدا نخواهد کرد، پلی هم که قرار است احداث شود مربوط به کریدور شمال به جنوب ایران و روسیه است و ارتباطی به آذربایجان ندارد.

مسئله هسته‌ای ایران اولویت نخست جهان نیست

جلال زاده در تشریح نتیجه جنگ غزه و تاثیرات آن بر جنگ اوکراین و روسیه، اظهار کرد: طی مذاکراتی که با اروپا برای مسئله انرژی هسته‌ای داشتیم این اتفاق منجر شد تا جمهوری اسلامی ایران از تمرکز غربی‌ها خارج شده و ایران اولویت دوم و سوم شد که این برای کشور ما یک فرصت بوده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در مورد اجرای ناقص نظام آموزشی 3 ـ 3 ـ 3 ـ 3، و تجاری سازی نظام آموزش تاکید کرد: قرار نیست چرخ را در حوزه آموزش و پرورش از نو بسازیم در کل دنیا نظام آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است؛ چرا باید آموزش و پرورش را وارد مقوله تجاری سازی کنیم، عدم اجرای طرح نظام آموزشی 3 ـ 3 ـ 3 ـ 3، به عملکرد وزرا باز می‌گردد.

جلال زاده بی توجهی به موضوعات آموزش و پرورش را تهدیدی برای مسائل امنیتی دانست و تصریح کرد:  ما در بسیاری از حوزه ها عقب هستیم و این عقب ماندگی ها تنها مربوط به مسائل آموزش و پرورش نیست، باید در 10 سال مشکلات را پیش بینی و برای آن برنامه مشخصی را تعیین کنیم و حل مسائل را باید از امروز چاره جویی کنیم، پاشنه آشیل جمهوری اسلامی برای رهایی از مشکلات توجه به نظام آموزشی است و بی توجهی به آموزش و پرورش امنیت کشور را به مخاطره می اندازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید