متقاضیان این یارانه ثبت نام کنند+ شرایط

کدخبر: ۶۱۲۴۰۱
اقتصادنیوز: استان‌های خوزستان و مازندران بیشترین تعداد جذب شدگان به بازار کار از طریق طرح یارانه دستمزد را به خود اختصاص داده‌اند.
 متقاضیان این یارانه ثبت نام کنند+ شرایط

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طرح  «یارانه دستمزد»  یکی از طرح‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می رود که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی بنگاه‌های اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود. شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان، جوانان جویای کار و بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های به‌کارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

62817643
تازه ترین نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد حاکی از آن است که تاکنون ۴۳ هزار و ۴۴۱ نفر از کارجویان و متقاضیان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۲۲۸ جوینده کار قرارداد بسته و جذب بنگاه شده‌اند. همچنین ۷۰۱۸ کارفرما در این طرح ثبت نام و اقدام به جذب نیروی کار کرده‌اند و طبق این گزارش ۹۰۱ قرارداد نیز در دست اجراست.

62817642
بررسی اجرای طرح در استان‌ها نشان می‌دهد استان‌های خوزستان و مازندران بیشترین تعداد داوطلب ثبت‌نام کرده و جویندگان کار جذب شده را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین مشارکت کارفرمایان از این طرح نیز متعلق به استان‌های خوزستان و کرمانشاه بوده است.

بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد شرایطی دارد و متقاضیان باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

کارجویان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه وزارت کار به نشانی  https://pyd.mcls.‌gov.ir   مراجعه و ثبت نام کنند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند یارانه دستمزد نه یک طرح بلکه ابزاری تشویقی برای جلب و جذب نیروهای کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی در استان‌های کم برخوردار است که با توجه به شرایط امروز بازار کار عملیاتی شدن آن نیاز اشتغال بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان جویای کار و بنگاه‌ها را برطرف می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید