شیوه نوین آموزشی Learn to Earn چیست و چه مزایایی دارد؟

در دنیای موازی رمزارزها، برای یادگیری پاداش می‌گیرید!

کدخبر: ۶۱۳۰۹۸
اقتصادنیوز: سیستم Learn2Earn با ترکیب یادگیری و پاداش‌دهی، مسیرهای جدیدی را برای توسعهٔ فردی و حرفه‌ای فراهم می‌کند. این مدل نه‌تنها به افراد کمک می‌کند تا به طور مداوم مهارت‌های جدیدی کسب کنند، بلکه با ایجاد انگیزه‌های مالی، به افزایش بهره‌وری متقاضیان بازار کار کمک می‌کند.
 در دنیای موازی رمزارزها، برای یادگیری پاداش می‌گیرید!

به گزارش اقتصادنیوز، مزایای سیستم کسب درآمد در ازای یادگرفتن، به کمک فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال بیش‌ازپیش مشخص شد، چرا که بلاک‌چین می‌توانست زیرساختی برای تخصیص آسان و کم‌هزینه هدایا به شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آموزشی فراهم کند. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد یک روز در ازای یادگیری هم بتوان پاداش دریافت کرد.

اهدای جایزه برای تشویق به یادگیری از گذشته‌های دور در بین جوامع مختلف متداول بوده است. این کار به‌عنوان یک مشوق بیرونی علاوه بر بهبود کیفیت یادگیری در شخص یادگیرنده، موجب تسریع فرایند آموزش می‌شود. با پیشرفت فناوری، در دسترس قرارگرفتن منابع آموزشی سطح بالای رایگان برای عموم مردم از طریق اینترنت در پلتفرم‌های گوناگون، تمرکز سیستم‌های آموزش آزاد تا حدودی دستخوش تغییر شد. درواقع تمرکز مراکز آموزش آنلاین یا پلتفرم‌های آموزشی از صرفاً انتقال دانش، به سمت «کسب درآمد در ازای یادگیری» و «تعاملی شدن فرایند آموزش» پیش رفت. دنیای مدرن امروز که با تغییرات پیوسته و سریعش همواره مطلبی جدید برای یادگیری پیش روی ما قرار می‌دهد، نیاز ما به یادگیری مداوم و ارتقای مهارت را بیش‌ازپیش کرده است. در این میان مفهوم "Learn2Earn" به معنای "یادگیری برای کسب درآمد" ، یکی از رویکردهای نوین در عرصهٔ آموزش است که به افراد این امکان را می‌دهد تا ضمن یادگیری در محیطی تعاملی، کسب درآمد داشته باشند. این مدل، به شکل‌گیری بازاری جدید در حوزهٔ آموزش منجر شده است.

  مفهوم Learn to Earn

 مفهوم Learn to Earn به سازوکاری اطلاق می‌شود که در آن فراگیران در ازای یادگیری و ارتقای دانش و مهارت‌های خود، پاداش مالی یا مزایا دریافت می‌کنند. این سیستم عمدتاً با ایجاد انگیزهٔ مالی، به توسعهٔ مستمر مهارت‌های افراد کمک می‌کند تا بتوانند مسیر خود را ادامه دهند.

 سیستم آموزشی Learn2Earn علاوه بر آموزش مهارت‌های جدید به فراگیران، با ارائهٔ پاداش‌های مالی آن‌ها را به یادگیری مستمر ترغیب می‌کند. این مدل خصوصاً برای افرادی که توانایی دسترسی محدودتری به منابع آموزشی دارند، فرصت‌ها و ارزش‌های جدیدی خلق می‌کند.

 تمایز با سایر روش‌های یادگیری

 بر خلاف سیستم‌های آموزشی سنتی که بر انتقال دانش تمرکز دارند، سیستم آموزشی Learn2Earn بر ترکیب یادگیری با انگیزه‌های مالی و عملی (تعامل با فراگیر) متمرکز است. این روش، یادگیری را به یک فعالیت همراه با تشویق تبدیل می‌کند که با جذابیت بیشتر، موجب افزایش انگیزه و علاقه‌مندی فراگیران خواهد شد.

 بررسی سیستم پاداش‌دهی

 سیستم‌های پاداش‌دهی در مدل «یادگیری برای کسب درآمد» نقش محوری و اساسی دارند. تناسب پاداش‌ها و دشواری مراحل آموزشی یک نکتهٔ کلیدی در تشویق فراگیر به تکمیل مراحل به شمار می‌رود. پاداش‌ها ممکن است شامل: پول نقد، اعتبار خرید درون برنامه‌ای، رمزارز، کوپن‌های تخفیف، دسترسی به منابع آموزشی پیشرفته‌تر، گواهی‌نامه پایان دوره و یا حتی امتیازات قابل‌استفاده در بازار کار برای استخدام باشند. سیستم پاداش بر اساس معیارهایی مانند نتایج آزمون‌ها، پیشرفت در یادگیری، تکمیل دوره‌های آموزشی، انجام پروژه‌های عملی، بهبود تعامل با سایر فراگیران و مواردی ازاین‌دست تنظیم می‌شود.

 آشنایی با انواع مدل‌های اجرایی

 بدیهی است سیستم‌های کسب درآمد در ازای یادگیری، به‌تناسب اهداف آموزشی و نیاز فراگیران، محتوای آموزشی متفاوتی با یکدیگر داشته باشند. اما تفاوت اصلی آن‌ها در بستر ارائه آموزش است. برخی از این برنامه‌ها ممکن است به‌صورت آنلاین و برخی به‌صورت حضوری برگزار شوند. شکل حضوری به دلیل تداعی شیوه آموزش سنتی در ذهن مخاطب و نیز ارائه تجربه کاربری ضعیف‌تر، قافیه را به آموزش مجازی باخته است.

 مدل مجازی این سیستم آموزشی، روزبه‌روز در حال پیشرفت است. افزایش دسترسی به اینترنت و پیشرفت فناوری، نقش مهمی در پیاده‌سازی و گسترش این مدل ایفا کردند. پلتفرم‌های آنلاین، اپلیکیشن‌های موبایل، و سیستم‌های آموزشی تعاملی هوشمند امکان دسترسی آسان و انعطاف‌پذیر به محتوای آموزشی را برای همه افراد فراهم می‌کنند و به‌این‌ترتیب، یادگیری همراه با کسب درآمد برای افراد زیادی در سراسر جهان مقدور می‌شود.

 نقش فناوری بلاک‌چین و رمزارزها

 مزایای سیستم کسب درآمد در ازای یادگرفتن، به کمک فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال بیش‌ازپیش مشخص شد، چرا که بلاک‌چین می‌توانست زیرساختی برای تخصیص آسان و کم‌هزینه هدایا به شرکت‌کنندگان در برنامه‌های آموزشی فراهم کند. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد یک روز در ازای یادگیری هم بتوان پاداش دریافت کرد. با گسترش قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، سیستم Learn2Earn از سوی بسیاری مؤسسات تحت عناوین مشابه موردتوجه و استفاده قرار گرفت.

 آشنایی با ارائه‌دهندگان

 این سیستم آموزشی به طور عمده، از سوی ۴ گروه به مخاطبان ارائه می‌شود.

 شرکت‌های بزرگ فناوری: این شرکت‌ها عمدتاً برای انجام مسئولیت اجتماعی، اهداف تبلیغاتی، بازاریابی و آموزش خدمات جدیدشان به کاربر، از این شیوه استفاده می‌کنند.

 مؤسسات آموزشی: این مؤسسات باهدف موفقیت بیشتر در جذب اولیه فراگیران به پلتفرم آموزشی خود و فروش دوره‌ها و خدمات جانبی به آن‌ها از این روش استفاده می‌کنند.

 صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال: ازآنجایی‌که اکثر صرافی‌ها زیرساخت لازم برای اهدای ایردراپ به کاربران را از قبل در پلتفرم خود فراهم کرده‌اند، به‌راحتی با برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با فعالیت خود، عده بیشتری از مخاطبین را به کاربرهای خود تبدیل می‌کنند.

 پروژه‌های رمزارز و بلاک‌چین: این پروژه‌ها برای شناساندن مزایا و امکانات خود کاربران را ترغیب به یادگیری محتواهای مرتبط با پروژه کرده و در مقابل ارز دیجیتال بومی شبکه خود را به آن‌ها هدیه می‌دهند.

 مزایای Learn to Earn برای فراگیران و سازمان‌ها

 این سیستم برای دانش‌پذیران فرصت‌های منحصربه‌فردی جهت توسعهٔ شخصی و حرفه‌ای فراهم می‌کند. این روش نه‌تنها انگیزهٔ یادگیری در مخاطب را افزایش می‌دهد، بلکه به افراد کمک می‌کند تا به‌سرعت جایگاه مناسب خود در بازار کار را پیدا کنند. مزایای این روش برای سازمان‌های آموزشی روشن است؛ اما حتی برای سازمان‌ها و شرکت‌های غیرآموزشی، علاوه بر اینکه روشی تبلیغی به‌حساب می‌آید، امکان جذب استعدادهایی که مهارت‌های موردنیاز آن‌ها را دارند، فراهم می‌کند.

سیستم Learn2Earn یک رویکرد نوین در حوزهٔ آموزش است که با ترکیب یادگیری و پاداش‌دهی، مسیرهای جدیدی را برای توسعهٔ فردی و حرفه‌ای فراهم می‌کند. این مدل نه‌تنها به افراد کمک می‌کند تا به طور مداوم مهارت‌های جدیدی کسب کنند، بلکه با ایجاد انگیزه‌های مالی و عملی، به بهبود و تقویت بازار کار و افزایش بهره‌وری متقاضیان کار کمک می‌کند. درحالی‌که Learn2Earn با چالش‌های خاص خود روبرو است، اما با توسعهٔ فناوری و تغییر در نیازهای آموزشی، این مدل به یکی از جذاب‌ترین رویکردها در زمینهٔ آموزش و توسعهٔ حرفه‌ای تبدیل شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید