برنامه وزارت اقتصاد برای فروش اینترنتی دارو

کدخبر: ۶۱۳۸۷۸
اقتصادنیوز: وزارت اقتصاد اعلام کرد: پیش‌بینی شده است که سهم بازار فروش اینترنتی دارو نسبت به کل بازار به دلیل اثرات مثبت دارورسانی برخط؛ مانند کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه بیماران، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲.۵ برابر شود.
برنامه وزارت اقتصاد برای فروش اینترنتی دارو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ وزارت اقتصاد در گزارشی وضعیت عرضه اینترنتی دارو در ایران را بررسی کرد. طبق این گزارش تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۷ کشور در دنیا فروش اینترنتی دارو را مجاز قلمداد کرده‌اند.

همچنین در این گزارش پیش‌بینی شده است که سهم بازار فروش اینترنتی دارو نسبت به کل بازار به دلیل اثرات مثبت دارورسانی برخط؛ مانند کاهش هزینه‌ها و افزایش رفاه بیماران، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲.۵ برابر شود.

در حال حاضر طبق «دستورالعمل فروش اینترنتی اقلام غیردارویی در داروخانه‌های کشور» که از سوی سازمان غذا و دارو تدوین شده است، عرضه اینترنتی دارو در ایران ممنوع بوده و تنها عرضه اقلام غیردارویی همچون مکمل‌ها، داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق داروخانه‌های دارای مجوز فروش اینترنتی مجاز است.

در ادامه این گزارش نیز تاکید شده است که عرضه اینترنتی دارو به جانبازان و بیماران خاص در یک سال گذشته، از سوی بیمه دی و با مجوز سازمان غذا و دارو انجام پذیرفته است و این امر گام مثبتی در جهت افزایش رفاه بیماران خاص قلمداد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید