گزارش از آخرین تحولات بازار رمزارزها

ایام خوب برای بیت‌کوین؛ ورود به کانال 41 هزار دلاری

کدخبر: ۶۱۳۹۰۹
اقتصادنیوز: بزرگ‌ترین رمزارز روزهای خوبی را پشت سر می گذارد.
ایام خوب برای بیت‌کوین؛ ورود به کانال 41 هزار دلاری

به گزارش اقتصادنیوز بیت‌کوین توانسته روند صعودی خود در سال 2023 را حفظ کند و به کانال 41 هزار دلار وارد شود.

 

قیمت بیت‌کوین طی روز دوشنبه (13 آذر) در مدتی کوتاه از سطح 42 هزار دلار نیز فراتر رفت زیرا بزرگترین ارز دیجیتال به دنبال نشانه‌هایی از احتمال کاهش نرخ بهره و انتشار خبرهای خوب از نخستین صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین،‌ توانسته به روند صعودی خود در سال جاری میلادی ادامه دهد.

 

به نوشته بلومبرگ، این ارز دیجیتال محبوب توانست طی امروز با رشد قیمت بیش از 5 درصدی تا 42 هزار و 126 دلار صعود کند و میزان کلی افزایش قیمت خود در سال 2023 را به 152 درصد برساند. آخرین باری که بیت‌کوین در چنین سطح قیمتی قرار داشت به پیش از آوریل سال 2022 برمی‌گردد.

FTyhiVEgCC5d

اکوایران در ادامه ترجمه این گزارش آورده است: قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه از 39 هزار و 968 دلار تا 42 هزار و 126 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 2 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 41 هزار و 500 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 2 هزار و 200 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 26/54 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 11 درصد افزایش یافته است.

بیت کوین بلومبرگ

رمزارزهای کوچکتر از قبیل اتریوم و دوج‌کوین نیز با افزایش قیمت همراه شده‌اند. همچنین یک شاخص مورد استفاده در سنجش چگونگی تغییر قیمت ارزهای دیجیتال، با بیش از 4 درصد افزایش همراه شده است.

با توجه به کاهش تورم‌ آمریکا، سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای نسبت به این موضوع که بانک مرکزی آمریکا به پایان چرخه افزایش نرخ بهره رسیده، اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند و بر احتمال کاهش نرخ بهره در سال جدید میلادی متمرکز شده‌اند.

صنعت کریپتو همچنین به انتظار دریافت مجوز نرم‌افزارهای مرتبط با صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای هستند. بلومبرگ معتقد است تا ماه ژانویه چندین نرم‌افزار از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مجوز دریافت خواهند کرد.

تازه‌ترین قیمت اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 191 دلار تا 2 هزار و 264 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 2 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 2 هزار و 240 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 80 دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 12/11 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود 10 درصد افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید