زاکانی متوسط قیمت مسکن در تهران را اعلام کرد+ فیلم

کدخبر: ۶۱۳۸۹۶
اقتصادنیوز: شهردار تهران گفت: میانگین یک متر مسکن در تهران ۸۰ میلیون و 700 هزار تومان است، می‌خواهیم کمر قیمت مسکن را بشکنیم.
زاکانی متوسط قیمت مسکن در تهران را اعلام کرد+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی، شهردارتهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که امروز در دانشگاه علامه برگزار شد، گفت: در مدیریت شهری تهران ۲۷  ماه و ۲ روز است که شهردار تهران هستم و مسیری را دنبال کردیم که بر مدار آن ۴ تحول را در پی گرفتیم. تحول اول، تحول درون زاد ناظر به مدیریت شهری است که چشم اندازی برای آن ترسیم کردیم در سال ۱۴۱۰ تهران شهر الگوی تمدن جهان اسلام است.

زاکانی افزود: دومین تحول حوزه فناورانه است، چون بیشترین ظرفیت دانشی در تهران است، اما از ظرفیت فناورانه استفاده نمی‌شود.۲۰۰ هکتار بافت مجموعه پارک ولایت تبدیل به پارک علم و فناوری می‎شود.

شهردار تهران اظهار کرد: میانگین یک متر مسکن در تهران ۸۰ میلیون و 700 هزار تومان است، می‌خواهیم کمر قیمت مسکن را بشکنیم، نوسازی تهران تراکم فروشی نیست، در افق طرح جامع تهران باید ده و نیم میلیون نفر جمعیت داشه باشد.

وی ادامه داد: در شهرداری تهران ما یک سانت شهر نمی‌فروشیم، تاکید می‌کنم، تلاش می‌کنیم تعداد پروانه ساخت بالا برودنه تراکم فروشی. تهران تبدیل شده به مجموعه‌ای که ۱۷ درصد آن ناپایدار است. نوسازی تهران تراکم فروشی نیست، در افق طرح جامع تهران باید ده و نیم میلیون نفر جمعیت داشه باشد.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص حجاب بانان مترو گفت: شهرداری تهران حجاب بان ندارد، ما افراد را تحت عنوان انتظامات مترو داریم که مربوط به نظم و انضباط داخل مترو می‌شود.نیروی انتظامی یک مسئولیت دارد که در لایه اول از بعد امنیتی مترو را تامین کند و لایه دوم با انتظامات ما است. 

وی ادامه داد: بسیار دستفروش داریم که باید انضباط آنها محقق شود.بنده نیروهایی که اضافه کردم برای انتظامات بوده. کسانی که تذکر حجاب می‌دهد آمر به معروف است و از مردم است، تذکر می‌دهد برای رعایت قانون، کسی هم حق اعمال زور در این مورد ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید