خبر خوش مسکن برای این افراد/ بازنشسته نمی‌شوید مگر اینکه واحد مسکونی خود را تحویل بگیرید

کدخبر: ۶۱۴۳۷۴
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تکلیف داریم که بی‌درنگ تلاش و کوشش کنیم تا برابر این اوامر، نیروهای مسلح قبل از بازنشستگی به داشتن یک واحد مسکونی اطمینان حاصل کنند.
خبر خوش مسکن برای این افراد/  بازنشسته نمی‌شوید مگر اینکه واحد مسکونی خود را تحویل بگیرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، امروز چهارشنبه، ۱۵ آذر در حاشیه بازدید از پروژه ۷۲۰ واحدی کارکنان ارتش در بیرجند، در جمع خبرنگاران افزود: طرح آمایش سرزمینی جدید برای منطقه جنوب شرق کشور شروع شده و در آمایش جدید نیروهای مسلح نگاه به منطقه خراسان جنوبی ویژه است که در حال محقق کردن آن هستیم.

برنامه کنترل قیمت مسکن و زمین اعلام شد

وی گفت: پیش از این لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش از گرگان در خراسان جنوبی مستقر شد و در پی آن تیپ ۲۵۸ متحرک هجومی هم به بیرجند منتقل خواهد شد.

شناسایی عامل رکوردزنی تورم در خانه کم‌درآمدهای ایرانی

فرمانده نیروی زمینی ارتش، افزود: بر حسب نیاز یگان‌های پهپادی و موشکی نیز استقرار پیدا کرده یا در حال استقرار است و با این استقرار و آمایش جدید، امنیت منطقه و مرز تقویت می‌شود.

وی از ارتقای توان دفاعی و نظامی در شرق کشور با استقرار گروه پهپادی و یگان موشکی خبر داد و گفت: نیروی زمینی ارتش در مرز خراسان جنوبی مستقر است و این نیروها در کنار مرزبانی، مسئول حفاظت از امنیت و مرز هستند که در این سفر از مناطق مرزی بازدید کردیم تا روند خدمت رسانی برای امنیت پایدار بررسی شود.

سرتیپ حیدری، در ادامه با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای نیروهای مسلح از اوامر مقام معظم رهبری است، افزود: تکلیف داریم که بی‌درنگ تلاش و کوشش کنیم تا برابر این اوامر، نیروهای مسلح قبل از بازنشستگی به داشتن یک واحد مسکونی اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: نیروی زمینی ارتش در همراهی با ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و برخی از واحدهای مسکونی به مرحله اجرا رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: از همین رو در ارومیه، خوزستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گرگان ساخت و سازها شروع شده و برنامه‌ریزی این است که از پایان سال ۱۴۰۳ هیچ کدام از نیروهای زمینی ارتش بازنشسته نشوند مگر اینکه واحد مسکونی خود را تحویل گرفته یا در حال ساخت باشد.

وی اضافه کرد: این کار در بیرجند با فعالیت و مجاهدت بیشتر شروع شده که امروز از پروژه ۷۲۰ واحدی بازدید داشتیم تا برای نیروهای زمینی ارتش به عنوان منزل ملکی و شخصی احداث شود.

امیر حیدری، گفت: در فاز بعدی ۴۸۸ واحد احداث می‌شود که از تمامی نیروهای زمینی ارتش سراسر کشور دعوت می‌کنیم اگر مایل به زندگی در بیرجند هستند فرصت ثبت نام را از دست ندهند تا برنامه‌ریزی برای آنها انجام شود.

وی عنوان کرد: شرکت تعاونی مسکن نیروی زمینی ارتش در خراسان جنوبی از شرکت‌های موفق بوده که علاوه بر تکمیل فازهای ۱ و ۲، فاز سوم را با ۷۲۰ واحد در دست اجرا دارد، برای این واحدها معماری ایرانی و اسلامی پیش بینی کرده‌اند. همچنین از لحاظ استحکام و رعایت زیبایی مورد پسند طراحی خوبی شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به فعالیت دولت در حوزه مسکن گفت: تاکنون اقدامات خوبی شروع شده که با همراهی دولت رابطه متقابل داریم لذا در برخی نقاط ارتش اراضی را به عنوان آورده برای تغییر کاربری پیشنهاد داده که هم نیروهای مسلح و هم مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به بازدیدش از مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند اظهار داشت: این مرکز، مسئولیت آموزش سربازان را از نقاط مختلف به عهده دارد و تاکید می‌کنیم در زمینه آموزش سربازی رعایت برخی نکات انجام شود تا سرباز بر حسب فرمایش مقام معظم رهبری به کشور و وطن امیدوار و خوشبین باشد.

پروژه ۷۲۰ واحدی ارتش از سال ۱۴۰۰ در بیرجند آغاز شد و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش روز گذشته (سه‌شنبه) نیز با سفر به شهرستان نهبندان از مناطق مرزی بازدید کرد تا از نزدیک آمادگی نیروهای مستقر در مرز را ارزیابی کند.

همچنین با حضور امیر حیدری مرحله اول پادگان امیرالمومنین ارتش در نهبندان با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق کشور و فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی در این بازدیدها فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را همراهی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید