119 کشور برای حضور در ایران اکسپو رای مثبت دادند

کدخبر: ۶۱۵۴۶۲
اقتصادنیوز: عاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه تاکنون ۱۱۹ کشور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سیگنال مثبت دادند.
119 کشور برای حضور در ایران اکسپو رای مثبت دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مهدی صفری، در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه اولویت در سیاست خارجی ارزآوری از طریق صادرات کالا و خدمات است، اظهار کرد: عرضه کالاهای صادرات غیرنفتی نسبت با پنج سال پیش متفاوت است و الآن اساس کار دانش بنیان است.

خبر مرتبط
پیش بینی رسمی از تورم پس از افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی

اقتصادنیوز: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، اثرات افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی بر قیمت این کالاها و سایر کالاها و خدمات انکارناپذیر است و شاخص قیمت مصرف‌کننده در نتیجه این افزایش، حداقل ۱۳.۴۷ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه امسال دو میلیارد دلار صادرات کالاهای دانش بنیان انجام شده و امیدواریم سال آینده به چهار میلیارد دلار برسد، تصریح کرد: در وزارت امور خارجه چند دستورالعمل به سفرا داده شده که درباره آن با سیاستمداران و اتاق‌های بازرگانی صحبت کنند و درباره نمایشگاه اطلاع رسانی شود.

خبر مرتبط
بلیط هواپیما گران می شود؟

اقتصادنیوز: رییس سازمان هواپیمایی کشوری از بررسی حذف سوخت یارانه ای ایرلاین ها در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: پروازهای ایران و عربستان به زودی ازسرگرفته می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۱۹ کشور برای حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سیگنال مثبت دادند امیدواریم بیشتر شود، اظهار کرد: سیاست‌های دولت روی صادرات غیرنفتی و تمرکز بیشتر روی صادرات دانش‌بنیان است.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید