آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت 6 روز بعد از هک شدن سامانه

کدخبر: ۶۱۷۵۱۳
اقتصادنیوز: 6 روز از هک شدن سامانه هوشمند سوخت می‌گذرد اما هنوز تعداد زیادی از جایگاه‌ها به مدار برنگشتند.
آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت 6 روز بعد از هک شدن سامانه

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران؛ صبح روز دوشنبه 27 آذر ماه سال جاری (1402) بود که خبر  هک سامانه هوشمند سوخت منتشر شد. خبری که دو سال قبل هم در  چهارم آبان ۱۴۰۰  منتشر شده بود. اخباری که مشابه ولی با وسعتی متفاوت. در سال 1400 پس از هک جایگاه های سوخت، رییس‌ دولت سیزدهم به وزیر نفت دستور داد «آماده برای مقابله با جنگ سایبری» شوند. ابراهیم رییسی همچنین از دستگاه‌های مرتبط خواسته بود تا «اجازه ندهند دشمن اهداف شوم خود را به دست بیاورد و در روند زندگی مردم اختلال ایجاد کند.»

حالا پس از دو سال دوباره جایگاه های سوخت هک شدند. یک روز پس از این اتفاق رییسی در دستوری جدید به جواد اوجی، وزیر نفت از او خواست که سریعا این اختلال برطرف شود و دلیل به وجود آمدن آن نیز بررسی شود. 

به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پس از هک شدن جایگاه ها، کارشناسان این شرکت برای بررسی و رفع اختلال و نواقص پیش‌آمده در بیش از ۴ هزار جایگاه‌ عرضه سوخت کشور اقدام کردند.

اما هنوز بعد از گذشت 6 روز همه جایگاه‌ها به مدار بهره‌برداری بازنگشته‌اند. باتوجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از جایگاه ها فعال نیست؛ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با در دسترس قرار دادن لینکی، لیست جایگاه‌های فعال را برای اطلاع عموم منتشر شد.

البته بررسی «اکوایران» نشان می‌دهد، در لیست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اطلاعات برخی مناطق از جمله تهران و البرز در دسترس نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید