پراید افغانستانی‌ها چه خودرویی است؟ + تصویر

کدخبر: ۶۱۷۵۱۴
اقتصادنیوز: در ایران پراید به عنوان پر فروش‌ترین خودرو به شمار می‌آید.
پراید افغانستانی‌ها چه خودرویی است؟ + تصویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین پراید، یک خودروی غیر ملی که امتیاز تولید آن از آمریکا به کره و از کره به ایران رسید. سایپا طی سال‌های ۷۵ تا ۹۹ بیش از ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار نسخه از این خودرو را تولید کرد و به فروش رساند.

 در افغانستان اما بنابر آخرین گزارش‌های منتشر شده، نزدیک به امارات متحده عربی که ۷۰ درصد از خودروهای مصرفی آن‌ها از برند تویوتا است، ۹۰ درصد از خودروهای خانوارهای افغان از تویوتا کرولا است. تویوتا کرولاهایی که عمر برخی از مدل‌های آن‌ها به ۲۰ سال نیز میرسد.

 

fه گزارش واشنگتن پست، افغان ها کاملاً راضی هستند که مدل های تویوتا کرولای کارکرده را از سراسر جهان، از جمله نمونه های آمریکایی و ژاپنی وارد می کنند، و در صورت نیاز فرمان آن‌ها را جابه جا می‌کنند.

افغان‌ها به جای پراید این خودرو را سوار می‌شوند!/ عکس

در کتاب تاریخ خودرو، ۳ نام معتبر جلوه‌ای خاص دارند. فورد تایپ‌T، فولکس واگن بیتل و تویوتا کرولا، خودروهایی هستند که در دوره‌های طولانی عنوان «پرفروش‌ترین خودرو جهان» را از آن خود کرده بودند؛ خودروهایی که می‌توان از آنها به عنوان محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصولات کمپانی‌های مادر نام برد.

طراحان این خودروها اصولا از ساده‌ترین المان‌های جذاب موجود در زبان طراحی هر کمپانی استفاده کرده تا با بهره‌گیری از پیشرانه‌ای کم‌حجم و کم‌استهلاک، کمترین هزینه ساخت را برای کمپانی پدید آورد. خودروهای پرفروش اصولا از دوام و کیفیت ساخت مناسبی برخوردارند و تیپ‌های مختلفی بر حسب ذائقه هر بازار برای خودرو در نظر گرفته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید