جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ متناسب‌سازی به کجا رسید؟

کدخبر: ۶۱۷۹۱۴
اقتصادنیوز: همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان طبق آنچه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است، عملی خواهد شد.
جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ متناسب‌سازی به کجا رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز، همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مدت‌هاست که به نقل محافل تبدیل شده و بالا و پایین بسیاری را تا به امروز طی کرده است.

افزایش حقوق با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه از جمله خواسته‌های مهم بازنشستگان است که توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد و در همین راستا هم چندی پیش نمایندگان مجلس با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم موافقت کردند.

طبق آنچه برای متناسب‌سازی در نظر گرفته شده است، حقوق بازنشستگان باید به 90 درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کشور شاغلان مشابه و همتراز برسد و دولت باید تا پایان سال سوم برنامه هفتم اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد.

این در حالیست که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم به تازگی در سخنانی درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان بیان کرده است: «از زمانی که موضوع همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان به میان آمده هر تعهدی که به موجب قانون بر دوش ما گذشته است انجام داده ایم و معتقدیم منابع متناسب سازی باید خارج از صندوق تأمین شود اما به تعهدات خود در قبال بازنشستگان عمل خواهیم کرد.»

به گفته میرهاشم موسوی، در حوزه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، موضوعاتی در پیشنهادات دولت مطرح شده و باید سهم مجلس نیز در این خصوص دیده شود تا بتوان تصمیم‌گیری کرد.

همچنین با اعلام مصوبات حقوقی و نفتیِ لایحۀ بودجه ۱۴۰۳، بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه، میانگین رشد حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده ۱۸ درصد خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید