حقوق کارمندان ترکیه ۴۹ درصد افزایش یافت

کدخبر: ۶۲۰۳۳۱
اقتصادنیوز: دولت ترکیه حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جدید را با مشخص شدن میزان تورم در ماه آخر سال، تعیین می‌کند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ترکیه ۳۷.۵۷ درصد و حقوق کارمندان و مستمری‌بگیران بازنشسته دولت ۴۹.۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.
حقوق کارمندان ترکیه ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ترکیه، روز ۳ ژانویه سازمان آمار ترکیه، اعلام کرد نرخ تورم سالانه این کشور در ماه دسامبر به ۶۴.۷۷ درصد رسیده است. این چهارمین ماه پیاپی است که رقم تورم در این کشور بالای ۶۰ درصد قرار دارد.

همچنین بر اساس گزارش این سازمان، نرخ تورم ترکیه در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل ۲.۹۳ درصد رشد و بر اساس میانگین دوازده ماهه به ۵۳.۸۶ درصد رسیده است.

از نظر سازمان آمار، عمده‌ترین گروهی که کمترین افزایش قیمت نسبت به ماه دسامبر سال قبل داشته، واحد مسکونی با ۴۰.۳۹ درصد بود. از سوی دیگر، عمده‌ترین گروه با بیشترین افزایش نسبت به ماه دسامبر سال قبل، رستوران‌ها و هتل‌ها با ۹۳.۲۴ درصد بوده‌اند.

گروه تحقیقاتی تورم (ENAG) که به طور مستقل توسط دانشگاهیان و اقتصاددانان تشکیل شده و به صورت ماهانه میزان تورم را همزمان با سازمان آمار اعلام می‌کند، در گزارش خود می‌گوید، تورم ۱۲ ماهه ترکیه در ماه دسامبر به ۱۲۷.۲۱ درصد رسیده است.

دولت ترکیه حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال جدید را با مشخص شدن میزان تورم در ماه آخر سال، تعیین می‌کند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ترکیه (SSK) و BAĞ-KUR ۳۷.۵۷ درصد و حقوق کارمندان و مستمری‌بگیران بازنشسته دولت ۴۹.۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. اعلام شده است که کمترین حقوق کارمندان دولت ۳۳ هزار لیر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید