مجلس با گران شدن غذای این افراد مخالفت کرد

کدخبر: ۶۲۰۶۴۴
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای سهم 50 درصدی دانشجویان برای هزینه غذای سلف گفت: کمیسیون آموزش با جدیت مقابل این پیشنهاد دولت ایستاد و اجازه افزایش قیمت به غذای دانشجو را نداد.
مجلس با گران شدن غذای این افراد مخالفت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرد: روند کار غذای دانشجویی در سلف دانشگاه به این ترتیب است که 90 درصد هزینه غذا را دولت و 10 درصد را دانشجو پرداخت می کرد اما دولت در لایحه بودجه 1403 پیشنهاد جدیدی برای تغییر این روند به مجلس ارائه کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد دولت، دانشجو باید 50 درصد هزینه غذای سلف دانشگاه را پرداخت کند که 30 درصد آن به صورت وام و 20 درصد دیگر به صورت نقدی پرداخت می شود.

وی در ادامه به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر هزینه هر وعده غذایی در سلف دانشگاه، 100 هزار تومان تعیین شده باشد، در حال حاضر 90 هزار تومان آن را دولت و 10 هزار تومان را دانشجو می پردازد اما با پیشنهاد جدید دولت، این رقم میان دانشجو و دولت به صورت مساوی تقسیم می شود.  

منادی سفیدان با اشاره به مخالفت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با این پیشنهاد، گفت: از این رو با پیگیری های صورت گرفته از سوی اعضای کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403، این پیشنهاد دولت حائز رأی نمایندگان کمیسیون تلفیق نشده و به صورت کلی ملغی شد از این رو دانشجویان دیگر نگران افزایش هزینه غذای سلف دانشگاه نباشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: طبخ و توزیع غذای باکیفیت و کاهش قیمت آن از طریق تخصیص یارانه برای غذای دانشجویان از حقوق دانشجویان بوده و ما به عنوان نمایندگان آنها در کمیسیون آموزش و مجلس اجازه هیچگونه افزایش قیمت در این زمینه را نخواهیم داد و جای نگرانی درباره اخباری که در این زمینه در فضای مجازی منتشر می شود، وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید