جیره‌بندی آب در تهران؟/ توضیح مهم سخنگوی صنعت آب برای پایتخت‌نشینان

کدخبر: ۶۲۰۷۹۸
اقتصادنیوز: سخنگوی صنعت آب گفت: بحث جیره‌بندی آب در تهران در دستور کار نیست و اگر ۱۵ درصد از مصرف آب هر شهروند تهرانی کم شود، می‌توانیم شرایط را به صورت پایدار مدیریت کنیم‌.
جیره‌بندی آب در تهران؟/ توضیح مهم سخنگوی صنعت آب برای پایتخت‌نشینان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عیسی بزرگ‌زاده،سخنگوی صنعت آب از انتقال آب دریای عمان به زاهدان تا پایان سال آینده خبرداد و گفت:خط انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال آینده به زاهدان می‌رسد.

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در نشست خبری گفت: متوسط میزان بارش در کل کشور ۴۸ میلیمتر بوده که این میزان بارش نسبت به متوسط ۵۵ ساله که رقم آن ۸۰ میلیمتر و۴۰ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ما ۶۱ میلیمتر متوسط بارندگی در کل کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد منفی است.

سخنگوی صنعت آب در ادامه گفت: با توجه به شرایط بارندگی برای شهرهای سیستان و بلوچستان، مشهد، گلستان و تهران شرایط اضطراری و اولویت تأمین آب شرب در نظر گرفته‌ایم.

خبر مرتبط
ورودی آب سد کرج نصف شد/ احتمال برداشت از دشت‌های ممنوعه

اقتصادنیوز :‌مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز می‌گوید: متأسفانه دوره‌های خشکسالی تداوم پیدا کرده ‌است. اگر لازم باشد برای تأمین آب شرب از دشت‌های ممنوعه برداشت می‌کنیم. میزان ورودی نصف میزان خروجی است و از ذخیره مخزن در حال برداشت هستیم.

سخنگوی صنعت آب اضافه کرد: طرح‌های اضطراری تأمین آب در تهران، سیستان، مشهد، گلستان و شهر فسای استان فارس، تعریف و درحال اجرا است.

وی افزود: بحث جیره‌بندی آب در تهران در دستور کار نیست و اگر ۱۵ درصد از مصرف آب هر شهروند تهرانی کم شود، می‌توانیم شرایط را به صورت پایدار مدیریت کنیم‌.

به گفته این مقام مسؤول، وزارت نیرو تأمین آب سیستان‌وبلوچستان را به اراده همسایه بدعهد خود گره نزده و پروژه‌های اضطراری این منطقه به خوبی پیش رفته است.

سخنگوی صنعت آب اضافه کرد: خط انتقال آب از دریای عمان تا پایان سال آینده به زاهدان می‌رسد و به فاصله چند ماه آب شیرین کن وارد این استان می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید