هوش مصنوعی خریدهایتان را هم انجام می‌دهد!

کدخبر: ۶۲۱۳۵۲
اقتصادنیوز: فروشگاه والمارت قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، طبق عادات خریدارانش، اجناس را بدون نیاز به سفارش قبلی برای آن‌ها تهیه کند.
هوش مصنوعی خریدهایتان را هم انجام می‌دهد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از زومیت، تصور کنید که در یک روز شلوغ کاری، بطری شیر شما خالی شده و باید سریع به سر کار بروید و فرصت خرید دوباره‌ی شیر را ندارید؛ اما هنگامی که به خانه برمی‌گردید می‌بینید که فروشگاه همیشگی‌تان آن بطری شیر را برای شما جایگزین کرده است؛ این ایده‌ای است که والمارت از مدتی پیش در سر می‌پرورانَد.

والمارت قصد دارد با هوش مصنوعی و به‌کمک سرویس InHome، طبق عادات خریدارانش کالاهای روزمره را با سفارش خودکار برایشان ارسال کند تا مواد غذایی مورد نیاز همیشه در دسترسشان باشد. هم‌اکنون خریداران در سرویس InHome با پرداخت ماهیانه ۲۰ دلار می‌توانند از قابلیت‌هایی مثل تخفیف مواد غذایی بهره‌مند شوند؛ اما سفارش‌ها را باید خودشان انتخاب کنند.

این ایده‌ی در حال توسعه هم‌اکنون در CES 2024 مطرح شده و والمارت در غرفه‌ی بزرگ خود در مراسم CES لاس‌وگاس، مخاطبان را با خریدهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی آشنا می‌کند که می‌تواند در بازه‌های زمانی خاص تعیین‌شده، همه‌ی اجناس مورد نیاز خریداران را تهیه کند.

والمارت می‌خواهد با راه‌اندازی یک موتور هوش مصنوعی مولد برای نسخه‌ی iOS، درخواست‌های خرید را آسان‌تر کند؛ مثلاً مخاطب به‌جای تهیه‌ی لیست خرید برای مهمانی‌هایش کافی است از هوش مصنوعی بپرسد «برای مهمانی امشب به چه چیزهایی نیاز دارم؟» و پس از پاسخ هوش مصنوعی، والمارت موارد مورد نیاز را برای مخاطب ارسال می‌کند.

والمارت همچنین برای آسان‌تر شدن فرایند خرید و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی، در حال ساخت دستگاهی است که تمام خریدها را هنگام خروج از فروشگاه اسکن می‌کند تا همه‌ی آن‌ها پرداخت شده باشند.

والمارت و رقیبش آمازون برای سریع‌تر رساندن خریدها به دست مشتریان، از مدتی پیش در زمینه‌ی «ارسال سفارش‌ها با پهپاد» نیز با یکدیگر در رقابت‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید