ادعای معاون وزیر کار درباره بیکاران

کدخبر: ۶۲۱۳۹۲
اقتصادنیوز: معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در کشور به ثبت رسیده اما تعداد کارجویان ثبت‌شده در سامانه جست‌وجوی مشاغل ۱۷۰ هزار نفر است.
ادعای معاون وزیر کار درباره بیکاران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اکنون ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در کشور به ثبت رسیده و این در حالی است که تعداد کارجویان ثبت‌شده در سامانه جست‌وجوی مشاغل ۱۷۰ هزار نفر است.

وی ادامه داد: سامانه جست‌وجوی شغل به معرفی در جامعه نیاز دارد که تحلیل‌های بسیاری را می‌توان براساس آن به‌دست آورد، چون از کمیت عبور و به سوی کیفیت حرکت می‌کنیم. با دیدن سامانه جست‌وجوی شغل می‌توان به اهمیت رشته‌های مورد تقاضا پی برد و به سمت آموزش آن‌ها حرکت کرد تا با اشباع شدن در رشته‌های مختلف روبه‌رو نباشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: گره بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور منابع مالی نیست، بلکه آموزش‌های مهارتی و فرهنگ کار است که باید در کارفرما و کارجو وجود داشته باشد.

کریمی بیرانوند با تاکید بر اینکه بازار کار در دولت سیزدهم مسیر صعودی و رو به رشدی را طی می‌کند، ادامه داد: از تابستان سال ۱۴۰۰ که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد تا پاییز امسال که پایان فصل آماری است، نشانگرها و متغیرها و آمار بازار کار نشان از بهبود فضای کسب و کار تولید و اشتغال دارد. نرخ بیکاری در کشور به ۷.۶ درصد که کمترین نرخ بیکاری ثبت‌شده است، رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی نیز با ۰.۵ درصد افزایش به ۴۱.۵ رسیده است.

او با بیان اینکه میزان ورودی نیروی کار به بازار و خالص عرضه نیروی کار در پاییز امسال ۶۱۲ هزار نفر بوده است، افزود: وضعیت اقتصادی را به‌صورت مستمر رصد می‌کنیم و آمارهای آن حاکی از صعودی بودن و افزایش پلکانی آن‌هاست.

وی بیان کرد: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تابستان ۱۳.۸ بود که به ۱۱.۴ درصد کاهش پیدا کرد و کاهش اختلاف آنها با میانگین کل بیکاری را شاهد هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید