خبر خوش برای بازنشستگان/ تامین اعتبار پاداش پایان خدمت 95 هزار بازنشسته دولت

کدخبر: ۶۲۱۴۲۲
اقتصادنیوز: رئیس یازمان برنامه و بودجه از تامین اعتبار برای مطالبات 95 هزار بازنشسته دستگاه های اجرایی خبر داد.
خبر خوش برای بازنشستگان/ تامین اعتبار پاداش پایان خدمت 95 هزار بازنشسته دولت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه برخی بازنشستگان دولتی به ویژه معلمان بازنشسته برای دریافت پاداش پایان خدمت بیش از یک سال در نوبت قرار داشتند و نسبت به این مساله گلایه می‌کردند گفت: ۶۵ درصد از مطالبات پاداش پایان خدمت ۹۵ هزار نفر بازنشسته دستگاه‌های اجرایی ملی، استانی و ایثارگران تامین اعتبار شد.

وی گفت: دولت بار‌ها اعلام کرده است، با وجود تنگنای مالی و کاهش درآمد نفت، اجازه انتشار پول پرقدرت بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات گروه‌های مختلف مانند بازنشستگان، بانک‌ها، پیمانکاران و بانک مرکزی را نمی‌دهد. تامین اعتبار از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی و روش‌های غیر تورمی صورت می‌گیرد.

خبر مرتبط
فوری/ زمان واریز پاداش بازنشستگان اعلام شد

اقتصادنیوز: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت ۳۰ درصد پاداش بازنشستگان ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۱۵ آذر خبر داد و ابراز امیدواری کرد مابقی پاداش نیز تا پایان امسال پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام این خبر گفت: رفع مسائل و دغدغه‌های بازنشستگان عزیز که از موارد احترام‌ترین بخش‌های جامعه هستند، یکی از اولویت‌های اصلی دولت مردمی محسوب شده و در همین راستا مطالبات پاداش پایان خدمت ۹۵ هزار نفر بازنشسته دستگاه‌های اجرایی ملی، استانی و ایثارگران بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ تا کنون ۲۲ هزار میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد کل مطالبات ابلاغ و تخصیص داده شد.

خبر مرتبط
زمان پرداخت پاداش بازنشستگان اعلام شد

اقتصادنیوز: رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که پرداخت پاداش بازنشستگان از نیمه دوم همین ماه آغاز شده و تا پایان سال هم به اتمام می‌رسد.

منظور با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته، افزود: مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان باقیمانده مطالبات بازنشستگان نیز به زودی تامین اعتبار می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید