چرا خریداران ارز در بازار زیاد شدند و قیمت را بالا بردند؟

کدخبر: ۶۲۲۰۱۹
اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد در گزارشی به تحولات اخیر بازار ارز تهران پرداخت.
چرا خریداران ارز در بازار زیاد شدند و قیمت را بالا بردند؟

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است:با توجه به کاهش سطح ریسک‌های سیاسی و حمایت‌های بانک مرکزی از ارزش پول در ماه‌های اخیر، از حجم تقاضا برای ارز و سکه کاسته شده بود. اما به‌طور معمول با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال بخشی از نقدینگی در دست افراد به سمت بازار‌های ارز و طلا می‌رود که این امر می‌تواند از جمله دلایل رشد تقاضا در بازار چند روز اخیر باشد. در این میان با توجه به ریسک‌های سیاسی کلی که در منطقه وجود دارد سطح انتظارات تورمی فعالان بازار نیز رشد داشته است.

البته این موضوع تنها مختص به بازار ایران نیست، بلکه رشد قیمت جهانی طلا را نیز می‌توان با همین علت توجیه کرد و در نهایت بازگشت رونق به معاملات بازار رمز‌ارز‌ها نیز از دیگر عوامل رشد تقاضای دلاری است. مشاهدات حاکی از آن است که قیمت تتر(معادل مجازی دلار) و نرخ اسکناس دلار آزاد در بازار تهران با یکدیگر همبستگی دارند.

با مثبت شدن روند نرخ رمز‌ارز‌ها، تقاضا برای خرید تتر رشد می‌کند. در نتیجه رشد قیمت این ارز دیجیتالی را می‌توان به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت دلار برشمرد. گفتنی است که قیمت تتر در بازار روز گذشته در کانال قیمتی 52 هزار تومانی حضور داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید