جهان فقیرتر شد

کدخبر: ۶۲۲۳۹۶
اقتصادنیوز: ائتلاف سازمان‌های خیریه و مبارزه با فقر "آکسفام" اعلام کرد که 4.77 میلیارد نفر از جمعیت فقیر جهان از سال 2020 تاکنون 0.2 درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اند.
جهان فقیرتر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ ائتلاف سازمان‌های خیریه و مبارزه با فقر "آکسفام" روز دوشنبه در گزارشی که در داووس سوئیس منتشر شد، اعلام کرد که پنج فرد ثروتمند برتر جهان از سال 2020 تاکنون بیش از دو برابر سرمایه خود را افزایش داده‌اند، در حالی که 60 درصد جمعیت فقیر جهان فقیرتر شده‌اند.

شهر داووس سوئیس از دوشنبه (15 ژانویه) تا جمعه (19 ژانویه) میزبان مجمع سالانه اقتصاد جهانی (WEF) خواهد بود.

طبق اعلام یورونیوز، بر اساس داده‌های شرکت تحقیقاتی "ولث ایکس" Wealth X، مجموع ثروت ایلان ماسک، برنارد آرنو، جف بزوس، لری الیسون و مارک زاکربرگ - پنج ثروتمند برتر جهان- از سال 2020، 423.8 میلیارد یورو (464 میلیارد دلار) یا 114 درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، 4.77 میلیارد نفر از جمعیت فقیر جهان در همین بازه زمانی،  0.2 درصد از سرمایه خود را از دست داده‌اند.

این بدان معناست که اگرچه میلیاردرهای جهان در سال 2023، 3 تریلیون یورو (3.3 تریلیون دلار) ثروتمندتر از سال 2020 شده‌اند و رشد ثروت آنها سه برابر سریعتر از نرخ تورم بوده است، تقریباً پنج میلیارد نفر فقیرتر شده‌اند.

این شکاف بزرگ بین ثروتمندان و فقرا احتمالاً همچنان در حال افزایش است و منجر به ایجاد اولین تریلیونر جهان در یک دهه خواهد شد.

از سوی دیگر، آکسفام تخمین می‌زند که فقر جهانی تا 230 سال دیگر ریشه‌کن نخواهد شد.

نابرابری موجود تا حدودی به دلیل قرارگرفتن قدرت در دست کسانی است که به جای توزیع مجدد ثروت بین کارگران و اقشار ضعیف جامعه، به سود حداکثری خود توجه دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید