وزیر اقتصاد مطرح کرد

شرط صفر شدن نرخ مالیات شرکت‌های بورسی اعلام شد

کدخبر: ۶۲۳۷۹۱
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد اعلام کرد: شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس، مشروط بر انجام افزایش سرمایه و تزریق منابع آن در بخش تولید و توسعه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند.
شرط صفر شدن نرخ مالیات شرکت‌های بورسی اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، احسان خاندوزی در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران، اظهار کرد: شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس، مشروط بر انجام افزایش سرمایه و تزریق منابع آن در بخش تولید و توسعه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند.

وی گفت: در 6 سال اخیر دشواری‌های خارجی و داخلی های جدی را پشت سر گذاشتیم که بخشی از مسائل خارجی با توجه به دیپلماسی های بین‌المللی رفع شده است.

وزیر اقتصاد افزود: نزدیک به ۱۴ فصل است که نرخ اقتصاد ایران رشد مثبتی را تجربه می‌کند، براساس پیش بینی ها نرخ رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ نیز همانند سال گذشته مثبت خواهد بود.

خاندوزی با بیان این که از مسئله رکود و رشد پایین اقتصاد خارج شدیم اما برای آنکه بتوانیم درآمد سرانه ایرانیان را در مسیر مطلوبی قرار دهیم فاصله بسیاری داریم، گفت: در دو سال اخیر نرخ رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاری و تسهیل‌گری

وی افزود: بحث سرمایه‌گذاری با مسئله تسهیل گری رابطه مستقیم دارد، در تلاشیم تا مسائلی که موجب قهر تولیدکنندگان شده بود را رفع کنیم که این امر با شروع مجوزها از درگاه ملی مجوزها آغاز کردیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مقررات مربوط به تولید باید تسهیل شود و تلاش کردیم تا آن ها را کاهش دهیم ابتدای امسال مصوبه ای در هیئت دولت به ثبت رسید که هیچ دستگاهی حق مقررات خلق و الساعه را ندارد، که این مسئله موجب کاهش ۵۰ درصد بخشنامه‌های حوزه تجاری و گمرکی کشور در ۹ ماهه ۱۴۰۲ شده است.

خاندوری گفت: اکنون شاهد شاخص های امید بخشی در بخش اقتصاد خرد هستیم، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به صد شرکت برتر نشان از گام مثبت تولید در این بخش است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم چهره اقتصاد ایران را به سمت بهره وری حرکت دهیم نیازمند همکاری و دستور کار مشترک بین دولت و صنعت هستیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: مسئله تامین انرژی و مالی بسیار برای شرکت‌ها اهمیت دارد، در این زمینه نیز نیازمند همکاری دولت با صنعت هستیم، در وزارت اقتصاد و دارایی تلاش کردیم تا با ابزارهای متعدد مسئله تامین مالی را بر طرف کنیم.

انتشار ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بورس

خاندوزی گفت: در ۹ ماهه سال گذشته ۲۱۰ هزار میلیارد تومان شرکت های اقتصادی غیر دولتی از طریق بازار سرمایه (انتشار اوراق) انجام داده بودند که این عدد در ۹ ماهه امسال به ۲۵۰ هزار میلیارد رسید.

وی بیان کرد: مجموع تامین مالی سال گذشته شرکت‌های غیر دولتی۴۸۰ هزار میلیارد تومان بود که انتظار می‌رود این عدد به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: دولت از صنایع حمایت خواهد کرد تا شرکت‌های ایرانی نیز میان ۵۰۰ شرکت برتر قرار گیرند، در راستای این‌که شرکت‌های بزرگ خود حلقه اصلی ارتباط با سرمایه‌گذاری خارجی باشند تدابیر لازم را در سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در نظر گرفتیم، شرکت‌ها می‌بایست از حالت انفرادی خارج و به نظام خوشه‌ای حرکت کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید