افزایش مالیات تصویب شد/ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد

کدخبر: ۶۲۳۹۶۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند. در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که با احتساب افزایش یک درصدی به ۱۰ درصد می‌رسد.
افزایش مالیات تصویب شد/ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جلسه نوبت صبح امروز سه‌شنبه 3 بهمن ۱۴۰۲ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، با تصویب بند «س» تبصره ۶ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«س- در سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده هفت قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد.»

در تبصره شش این لایحه و بخش عوارض و مالیات، آمده که در سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۲/۳ به میزان یک واحد درصد (یک درصد) افزایش می‌یابد تا صرف طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با اولویت بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس و دانشگاه‌ها، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و طرح‌های آبرسانی شود.

همچنین مالیات و عوارض موضوع کالاهای بند «الف» ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده، به‌عنوان قیمت تمام‌شده این کالاها منظور می‌شود و قابل استرداد نیست.

گفتنی است؛ در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که با احتساب افزایش یک درصدی به ۱۰ درصد می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید