پیش‌بینی شورای دام درباره کاهش قیمت گوشت

کدخبر: ۶۲۴۰۷۱
اقتصادنیوز: رئیس شورای تامین کنندگان دام در گفت و گویی اعلام کرد که صنعت دام کشور خصوصی است و تنها بخش اصلاح نژاد دام دولتی است.
پیش‌بینی شورای دام درباره کاهش قیمت گوشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: دولت به عنوان یک سیاست گذار، سیاست گذاری می کند و بخش خصوصی امر واردات را با نظارت کامل دولت انجام می دهد.

به گفته او، اکنون کل مجموعه تولید، تامین و توزیع گوشت گرم، دام و منجمد با بخش خصوصی است و همواره با مدیریت و نظارت وزارت جهاد کار خود را انجام می دهد.

پوریان ادامه داد: صنعت دام کشور خصوصی است و تنها بخش اصلاح نژاد دام دولتی است. به طور کلی امسال با واگذاری امر واردات به بخش خصوصی، مبدا واردات افزایش یافت که این تنوع واردات برای صنعت دام و گوشت کشور بسیار حائز اهمیت است.

خبر مرتبط
افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار موقتی است

اقتصادنیوز: رییس شورای تامین دام کشور با اعلام قیمت گوشت گرم داخلی، افزایش قیمت گوشت قرمز را در بازار موقتی عنوان کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از کاهش قیمت گوشت قرمز خبر داد و گفت: با توجه به فصل زایش دام و تعطیلات ژانویه در دی ماه، عرضه گوشت قرمز و دام کاهش یافت که این امر منجر به نوسان قیمت در بازار شد، اما با از سرگیری واردات و ازدیاد عرضه، قیمت روند کاهشی به خود گرفت.

خبر مرتبط
علت افزایش قیمت گوشت در بازار/ قیمت گوشت قرمز اعلام شد

اقتصادنیوز : با توجه به اطلاعات ارائه شده، گوشت قرمز در روزهای ابتدایی ماه دی با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده است. هنوز دلیل دقیق این افزایش قیمت مشخص نیست و محاسبات مسئولان مربوطه درباره میزان تولید با یکدیگر همخوانی ندارند.

او با بیان اینکه ۵ درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود، گفت: با توجه به افزایش عرضه دام، زایش و پرواربندی در کنار واردات شاهد اثرات مثبت در بازار هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید