صادرات بیش از 6 میلیون تن کالا از این مرز کشور

کدخبر: ۶۲۵۳۸۱
اقتصادنیوز: مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: طی دو سال بیش از ۲۷۶ هزار دستگاه کامیون حاوی کالای صادراتی وارد گمرک مهران شده است.
صادرات بیش از 6 میلیون تن کالا از این مرز کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل گمرکات استان ایلام روز سه شنبه در نشست با اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان ایلام، اظهار کرد: طی ۲ ساله منتهی به آذر ماه سال جاری مجموع صادرات کالا از مرز مهران از طریق این اداره کل ۶ میلیون و ۳۷۸ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان صادرات از لحاظ وزنی ۱۰۷ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۱۱۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد، ابراز کرد: مجموع درآمدهای این اداره کل طی ۲ ساله منتهی به آذر ماه سال جاری قریب ۱۰۸۰ میلیارد ریال بوده که رشد ۱۲۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می‌دهد.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت ورود زائران به مرز مهران

اقتصادنیوز: رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تعداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تا ۱۲ امشب به مرز مهران می‌رسند و همه زئران را تا ۱۲ امشب از مرز مهران منتقل می‌کنیم.

عبدی با بیان اینکه تعداد کامیون‌های حامل کالای صادراتی ورودی به محوطه گمرک بیش از ۲۷۶ هزار دستگاه بوده که ۹۱ درصد رشد داشته است، گفت: گمرک‌ مهران در سه سال اخیر در صدر مرزهای ۱۲ گانه کشور به لحاظ صادرات قرار داشته است.

خبر مرتبط
فوری/ زلزله در مرز مهران

اقتصادنیوز: زلزله ای به بزرگی ۳.٥ ریشتر بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران استان ایلام را لرزاند.

وی تصریح کرد: طی این مدت تعداد کامیون‌های حامل کالای ترانزیتی ورودی به محوطه گمرک قریب ۲۱ هزار دستگاه بوده که ۲۹۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام با بیان اینکه روزانه تشریفات ترخیص میانگین ۶۰۰ کامیون در مرز مهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ماشینی که ورود به گمرک کند کمتر از یک ساعت کار ترخیص آن انجام می‌شود.

عبدی با بیان اینکه روزانه در گمرک مهران با مشکلات خاصی با توجه به مرزی بودن آن دست و پنجه نرم می کنیم و در نقاط مرزی مسئولیت در گمرک بسیار سنگین است چرا که با دامنه وسیعی از اقشار مختلف از جمله راننده، کارگر، ترخیص کار و تجار داخلی و خارجی مواجه هستیم که بیش از یک هزار نفر این افراد ایرانی بوده و این تعداد با احتساب اجاره عراقی به بیش از پنج هزار نفر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش مهمی در ارائه راهکار به منظور رفع معضلات و مشکلات مردم و ارتباط مردم با مسئولان دارند که البته ما پذیرای رسانه ها هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید