حمل و نقل ایران و روسیه تسهیل می شود

کدخبر: ۶۲۵۸۳۸
اقتصادنیوز: معاون اقتصادی استاندار گیلان و نماینده جمهوری داغستان روسیه و سرکنسول فدراسیون روسیه در استان گیلان درباره تسهیل حمل و نقل ایران روسیه رایزنی کردند.
حمل و نقل ایران و روسیه تسهیل می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نشست مشترک حسین محمدیان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران مربوط در حوزه اقتصادی استان گیلان با اندی تاتایف، نماینده جمهوری داغستان روسیه، سرکنسول فدراسیون روسیه در استان گیلان و هیئت تجاری، اقتصادی و لجستیکی جمهوری داغستان روسیه برگزار شد.

توسعه مناسبات اقتصادی و تسهیل حمل و نقل ایران و روسیه در دیدار معاون اقتصادی استاندار گیلان و نماینده جمهوری داغستان روسیه و سرکنسول فدراسیون روسیه در استان گیلان مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست نماینده هیئت دولت جمهوری داغستان از حضور هیئت اقتصادی استان گیلان به جمهوری داغستان و نماینده عالی دولت در استان بابت اقدامات سازنده در چند ماه اخیر در مرز زمینی آستارا قدردانی کرد.

خبر مرتبط
بزرگترین تبادل اسرا میان روسیه و اوکراین انجام شد

اقتصادنیوز:مسکو و کی‌یف اعلام کردند یکی دیگر از بزرگترین تبادل اسرا میان آن‌ها انجام شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این باره گفت: با توجه به رسوب بندر ماخاچ کالا و مشکلات فعلی کشتی های ایرانی در بندر مذکور مقرر شد موضوع از طریق کمیته اقدام مشترک فی مابین و انجام اقدامات دیپلماتیک پیگیری گردد.

خبر مرتبط
روسیه غرب را محکوم کرد/ آمریکا در تلاش برای سیاه‌نمایی علیه مسکو

اقتصادنیوز: کاخ کرملین در واکنش به گزارش رسانه آمریکایی مبنی بر نگرانی اروپا نسبت به خطر جنگ با روسیه، اعلام کرد که غرب در تلاش برای سیاه‌نمایی علیه مسکو است.

حسین محمدیان افزود: همچنین مقرر شد در راستای تسهیل امور مبادلات بانکی تجار با فدراسیون روسیه، پیگیری های لازم جهت تاسیس دفتر یا شعبه میربیزنس بانک در منطقه آزاد انزلی از مراجع ذیربط صورت پذیرد.

با دستور معاون اقتصادی استانداری گیلان با توجه به رایزنی های انجام گرفته، مقرر شد بانک عامل مربوط با همکاری بانک روسی(VTB) نسبت به صدور کارت های بانکی (ریالی) برای کامیون داران و تجار روسی جهت تسهیل انجام تسویه عوارض گمرکی و پایانه ای اقدام لازم بعمل آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید