موضع خاندوزی درباره معضل کالاهای رسوبی در گمرک

کدخبر: ۶۲۶۱۶۷
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: میزان کالاهای موجود در گمرکات کشور ۵.۵ میلیون تن است، باتوجه‌به این رقم می‌توانیم بگوییم که مسئله رسوب آن‌طور که در رسانه‌ها یا از سوی برخی افراد به‌عنوان معضل جدی نمایش داده می‌شود، حاد نیست.
موضع خاندوزی درباره معضل کالاهای رسوبی در گمرک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در ابتدای بهمن سال 1401، بیش از 8 میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور در انتظار تعیین تکلیف بود، گفت: این عدد در بهمن ماه امسال به  5.5 میلیون تن کاهش یافته است.

خاندوزی افزود: در نتیجه باوجوداینکه واردات و صادرات در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، میزان کالاهای باقی‌مانده در گمرکات کاهش‌یافته است. برآورد این است که حدود 170 تا 180 میلیون تن حجم صادرات و واردات ما است. بنابراین رقم ماندگاری کالا در برابر کل رقم صادرات و واردات کشور چندان با میانگین جهانی متفاوت نیست.

مسئله کالاهای رسوبی حاد نیست

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه باتوجه‌به این رقم می‌توانیم بگوییم که مسئله رسوب آن‌طور که در رسانه‌ها یا از سوی برخی افراد به‌عنوان معضل جدی نمایش داده می‌شود، حاد نیست، گفت: مسئله ما کیفیت‌ها است. در این میان کالاهایی از 10 یا 15 سال پیش باقی مانده است که از پارسال تا امسال یک انبارگردانی کامل انجام شده و می‌توانیم بگوییم که در گوشه و کنار دیگر کالایی باقی نمانده است.

کاهش 11 درصدی اظهارنامه‌های گمرکی نسبت به سال گذشته

خاندوزی تأکید کرد: کل اظهارنامه‌هایی که در جریان فرایندهای مربوط به گمرکات قرار نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید