حجم کل تجارت خارجی ایران اعلام شد

کدخبر: ۶۲۶۳۲۳
اقتصادنیوز: حجم کل تجارت خارجی کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶۱.۵ میلیون تن و به ارزش ۱۱۴.۵ میلیارد دلار بوده است.
حجم کل تجارت خارجی ایران اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، از میزان تجارت خارجی در دولت سیزدهم ۳۱۴ میلیون و ۴۲ هزار تن به ارزش ۱۲۵ میلیارد و ۸۰۴ میلیون دلار به صادرات اختصاص داشت. همچنین میزان واردات در ۲۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم به میزان ۹۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تن و به ارزش ۱۴۹ میلیارد و ۵۵۸ میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، در هفت ماهه اول شروع به کار دولت سیزدهم (۱۴۰۰/۶/۱ لغایت پایان اسفند ۱۴۰۰) ۷۶ میلیون و ۷۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار صادر و ۲۵ میلیون و ۸۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار وارد کشور شد.

همچنین حجم کل تجارت خارجی کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶۱.۵ میلیون تن و به ارزش ۱۱۴.۵ میلیارد دلار بوده است که از این رقم ۱۲۴ میلیون و ۲۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار به صادرات و ۳۷ میلیون و ۳۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۰ میلیارد و ۳۰۹ میلیون دلار به واردات اختصاص یافت.

گفتنی است؛ در ۱۰ ماهه سال جاری نیز ۱۱۳ میلیون و ۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۴۰ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار صادر و ۳۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید