اولتیماتوم رئیسی به بانک‌ها/ وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده افزایش یافت

کدخبر: ۶۲۷۳۷۲
اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای سیاست نوسازی بافت‌های فرسوده کشور عنوان کرد طبق دستور رییس‌جمهور، بانک‌ها باید در راستای افزایش تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده کشور، همکاری لازم را داشته باشند.
اولتیماتوم رئیسی به بانک‌ها/ وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد: در حال حاضر روند ساخت و نوسازی واحدهای فرسوده در بسیاری از مناطق کشور رو به رشد است و در این زمینه بسیاری از مالکان این بافت‌ها هم به دلیل فرهنگ‌سازی مناسب و ارائه بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی و افزایش تسهیلات راغب به نوسازی واحدهای خود شده‌اند. 

بنابه اظهارات آیینی، در حال حاضر روند ساخت و نوسازی واحدهای مسکن فرسوده بیشتر شده و این امر خود باعث شده که متقاضیان نوسازی مسکن در محلات بافت فرسوده بتوانند از وام نهضت ملی مسکن استفاده کنند؛ میزان این وام در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان بوده و سود این وام ۲۳ درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

او وام نوسازی مسکن را از دیگر تسهیلات در این زمینه عنوان کرد که میزان آن ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرهاست و گفت: ۱۸۵ میلیون تومان این وام با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد بوده و جمع دوره ساخت و بازپرداخت ۷ ساله است. 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطر نشان کرد: باید تمامی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت همکاری لازم را داشته باشند و طبق دستور رییس جمهور تمامی بانک‌ها از جمله بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات همکاری کنند و در صورت عدم همکاری قدرت اعتباری آنها کاهش می‌یابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید