ثبت قرار داد در سامانه «خودنویس»

شیوه ثبت قرارداد اجاره تغییر کرد

کدخبر: ۶۲۷۶۵۵
اقتصادنیوز: از روز گذشته (۲۱ بهمن) بخش قرارداد اجاره سامانه ایران املاک از دسترس خارج و سامانه «خودنویس» جایگزین آن شده است.​
شیوه ثبت قرارداد اجاره تغییر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت راه وشهرسازی از تابستان امسال در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن و کنترل قیمت‌ها، سامانه املاک و مستغلات را راه اندازی کرد که از طریق آن مستاجران و مالکان با بارگذاری اطلاعات خود اقدام به ثبت معامله به صورت رایگان کنند. این اقدام دولت و وزارت راه وشهرسازی با استقبال گسترده روبرو شد به طوری که تاکنون حدود ۶۶ هزار قرارداد اجاره مسکن در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده است.

البته با نزدیک شدن به ایام پایانی سال میزان جابه جایی‌ها کاسته شده و آمار چندان افزایش پیدا نمی‌کند، اما با راه اندازی این سامانه به گفته بسیاری از مستاجران بخش زیادی از هزینه‌های جابه جایی کاسته شده و این امر باعث کاهش تخلفات از سوی مشاوران املاک در حوزه گران فروشی و گرفتن زیر میزی‌ها  شده است.

پیش از این هم وزارت راه وشهرسازی با توجه به استقبال مستاجران از سامانه املاک و مستغلات وعده داد بود که به زودی مشاوران املاک هم به این سامانه متصل خواهند شد بنابراین از روز گذشته سامانه مشاوران املاک از دسترس خارج و سامانه خود نویس برای مشاوران املاک در دسترس قرار گرفت.​

در همین رابطه حسینی پشتیبان سامانه خود نویس در خصوص این سامانه گفت: سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم وطنان و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است تا هم وطنان عزیز بتوانند به صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ثبت کنند.

وی افزود: سامانه خودنویس به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم  است و در نسخه فعلی، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس است و همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس مشاوران املاک  قرار گرفته است. در نسخه بعدی سامانه، فروش ملک نیز در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید