اعتصاب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در روز ولنتاین

کدخبر: ۶۲۸۳۵۴
اقتصادنیوز:رانندگان تاکسی‌های آنلاین در پلتفرم‌های «Uber» و «Lyft»، «DoorDash» در اعتراض به فشار کاری بالا و درآمد اندک در روز ولنتاین اقدام به تعطیلی موقت کار کردند.
اعتصاب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در روز ولنتاین

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از رانندگان اوبر و لیفت در اروپا و آمریکا در اعتراض به کاهش دستمزد و وضعیت معیشتی و درآمدی خود تصمیم گرفتند روز چهارشنبه رانندگی نکنند و دست از کار بکشند.

براساس گزارش بیزنس اینسایدر، رانندگان تقریباً در 20 شهر از جمله سانفرانسیسکو، دالاس، شیکاگو، بوستون، فینیکس، آتالانتا، تورنتو و ونکوور و... قصد دارند در این اعتراض شرکت کنند و برخی از رانندگان قصد دارند تمام روز کار نکنند و برخی دیگر برای چند ساعت دست از کار خواهند کشید.

images (1)

اعضای ائتلاف اتحاد برای عدالت برای کارگران اپلیکیشن‌ها که نماینده حدود ۱۳۰ هزار راننده، موتورسوار و کارگر در سراسر کشور است، امروز از سفرهای طولانی به ویژه برای جابه‌جایی مسافران به سوی قطارها و فرودگاه‌ها خودداری کرده و دست از کار کشیدند. 

درخواست رانندگان در پی این اعتصاب سراسری، اجرای تدابیر ایمنی بیشتر و مزد بیشتر در ازای ساعات کار کمتر در هفته است، چرا که برخی از آن‌ها بیش از ۸۰ ساعت در هفته کار می‌کنند و با این حال درآمد قابل توجهی ندارند. رانندگان همچنین خواهان تغییراتی در فرآیند غیرفعال‌سازی حساب‌های خود هستند تا جریمه‌ای به شرکت‌ها بابت ترک کار پرداخت نکنند.

معترضان از تاکتیک‌های مختلفی استفاده کرده‌اند، تا اعتصاب خود را نمایان کنند، مانند تجمع در اطراف فرودگاه‌های اصلی در بازه های شلوغ سفر و انتخاب روز کنسرت تیلور سویفت. بیشتر اعتراضات به شکایت رانندگان از کاهش دستمزد متمرکز شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید