برنامه دولت برای اشتغال زنان سرپرست خانوار چیست؟

کدخبر: ۶۲۸۴۶۲
اقتصادنیوز: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:برای اشتغال زنان سرپرست خانوار برنامه داریم.
برنامه دولت برای اشتغال زنان سرپرست خانوار چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با جمعی از خیرین بیان کرد: یکی از مواردی که در قرآن به عنوان آثار انفاق اشاره شده این است که انفاق کنید برای اینکه خودتان بالا بروید و محکم شوید برای اینکه خودتان ارزشمند شوید.

وی افزود: همچنین در روایات داریم که اگر می‌خواهید کار خیر تکمیل شود سه خصوصیت باید داشته باشد؛ اولاً آن را کوچک بدانیم، دوم در اسرع وقت آن کار خیر را انجام دهیم، و سوم آن را پنهان بداریم. یکی از موارد مهمی که این جمع بر آن تاکید داشتند مسأله فرهنگی است و این فرهنگ باید بماند و در جامعه باید جاری شود. باید با هم‌افزایی راه‌های ترویج کار خیر را بیشتر کنیم.

خبر مرتبط
ارائه محصولات زنان سرپرست خانوار در متروهای تهران

مدیر کل امور زنان شهرداری تهران اعلام کرد که رایزنی با شرکت بهره برداری متروی تهران و سازمان میادین برای جانمایی غرفه‌های عرضه محصولات و تولیدات زنان سرپرست خانوار آغاز شده است.

خزعلی ادامه داد: آثار کارهایی که در سفرهای استانی مشاهده می‌شود بسیار رضایت بخش و امیدآفرین است. این دولت برای نخستین بار اعتبارات سفرهای استانی را برای زنان و خانواده به تصویب رساند.

خبر مرتبط
خبر خوش معاون اول رئیسی برای زنان سرپرست خانوار

اقتصادنیوز: محمد مخبر گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، وزارت کار موظف شده اقدامات لازم برای صدور ضمانتنامه به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار، تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر انجام دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای ۳۱ استان اعتباری را در نظر گرفتیم برای کارآفرینان که بتوانند هر کدام زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهند. با این روش این بانوان کارآفرین به صورت پایدار توانستند از مواد اولیه تا رساندن به بازار فروش زنان سرپرست خانوار را حمایت کنند و حدود ۸۰۰۰ نفر آموزش دیده و تعدادی مشغول به کار شدند.

وی افزود: در مورد خوابگاه‌های متأهلی، برای جوان‌های مشغول به تحصیل یکی از مسائل مهم مسکن است اگر خیرین چنین کاری را قبول کنند و همراهی کنند، هم برای جمعیت خوب است هم مشکل جوان‌هایی که مشغول به تحصیل هستند و قصد ازدواج دارند حل می‌شود.

خزعلی گفت: در مورد لایحه بدون هویت‌ها غیر از اتباع، برای بدون هویت‌ها در حال تنظیم برنامه هستیم و لایحه در کمیسیون در حال بررسی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید