آل رسول عضو هیأت‌مدیره جامعه مهندسان مشاور مطرح کرد:

خسارت ۵ میلیارد دلاری مسیر ترانزیتی هند_اروپا برای ایران

کدخبر: ۶۲۹۳۹۸
اقتصادنیوز: ​عضو هیأت‌مدیره جامعه مهندسان مشاور گفت: خسارات ناشی از بی‌توجهی به عمران و فعالان بخش خصوصی این صنعت، علاوه‌بر از دست رفتن سرمایه‌های ملی شرکت‌ها و مهاجرت نخبگان این بخش، باعث از دست رفتن فرصت توسعه متوازن اقتصادی کشور خواهد شد.
خسارت ۵ میلیارد دلاری مسیر ترانزیتی هند_اروپا برای ایران

به گزارش اقتصادنیوز، سهیل آل‌رسول، در نشست تخصصی چالش‌های حمل‌و‌نقل ریلی و نقش آن در توسعه متوازن اقتصاد ملی گفت: فقدان تکمیل کریدور شمال – جنوب باعث رونمایی مسیر ترانزیتی ریلی دریایی از هند به اروپا شد که در صورت تحقق، افزون بر محروم شدن کشور از حداقل پنج میلیارد دلار درآمد ناشی از 25 میلیون تن کالا در سال، به لحاظ مزیت‌های رقابتی کالا و خدمات ما را در انزوا فرو می‌برد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در فصل انتخابات مجلس، کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه خود با طرح برخی پروژه‌های زیرساختی ایجاد مطالبه اجتماعی می‌کنند که بسیاری از این پروژه‌ها در اولویت‌های زیرساختی کشور نیست. بالغ بر 80 هزار طرح نیمه‌تمام ملی و استانی در کشور که زمینه‌ساز اتلاف سرمایه‌های ملی و عدم اثربخشی سرمایه‌گذاری‌های عمرانی کشور شده است، از همین جا شروع می‌شود که باید به‌نحو موثری به آن پرداخت.

خبر مرتبط
اتحادیه اروپا به روسیه پشت کرد/ ترانزیت گاز روسیه در بلاتکلیفی

اقتصادنیوز : مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که این بلوک نیازی به تمدید قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین، قبل از انقضای قرارداد فعلی در پایان سال میلادی جاری، نمی‌بیند.

این عضو شورای هماهنگی تشکل‌ها با بیان اینکه فعالان رسانه‌ای باید بیشتر به مشکلات صنعت احداث بپردازند، گفت: خسارات ناشی از بی‌توجهی به عمران و فعالان بخش خصوصی این صنعت به از دست رفتن سرمایه‌های ملی شرکت‌ها و مهاجرت نخبگان این بخش محدود نمی‌شود، بلکه باعث از دست رفتن فرصت توسعه متوازن اقتصادی کشور خواهد شد.

آل‌رسول خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که صنایع تولیدی، معدنی، کشاورزی و نفتی ما همه وابسته به توسعه زیرساخت‌های کشور است؛ غفلت یک دهه اخیر از صنعت احداث زمینه بسیاری از ناترازی‌های پدید آمده در کشور بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید