زنگ خطر مصرف گاز طبیعی در استان قم

کدخبر: ۶۳۱۱۸۰
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت گاز استان قم اطلاع داد که رکورد مصرف گاز طبیعی در استان قم طی امروز شکسته شده است.
زنگ خطر مصرف گاز طبیعی در استان قم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم، اظهار کرد: کاهش شدید دما و بارش برف باعث شده است تا مصرف گاز طبیعی نسبت به چند روز گذشته با افزایش ۱۵ درصدی همراه باشد.

خبر مرتبط
خبر مهم درباره کمبود گاز در 6 استان کشور/ مصرف گاز بحرانی شد

اقتصادنیوز: رئیس مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون شبکه گاز بعضی شهرها در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و خراسان رضوی و خراسان شمالی و خراسان جنوبی شرایط بحرانی دارند و نیاز به صرفه‌جویی و دقت لازم است

خوش لهجه با ایسنا از اهمیت فوق‌العاده‌ای صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، تصریح کرد: ادامه مصرف گاز با روند فعلی ممکن است افت فشار شبکه در نقاط انتهایی و روستایی استان را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قطعی گاز با قطع برق تفاوت عمده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که در یک منطقه، شبکه گاز با افت فشار شبکه مواجه شود؛ چندین روز زمان نیاز است تا به حالت اولیه خود بازگردد.

خبر مرتبط
درخواست وزیر نفت از مردم/امکان قطع گاز در استان‌های شمالی

اقتصادنیوز: وزیر نفت با اشاره به پایداری هوای سرد در روزهای آینده، امکان افت فشار گاز در استان‌های نیمه شمالی را محتمل دانست و از مردم درخواست کرد با مصرف بهینه و خاموش کردن یک بخاری یا گرم کردن حداقل فضا در محیط کار و منازل، دیگر هموطنان خود در استان‌های شمال غرب، شمال و شمال شرق را یاری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اضافه کرد: همچنین اگر گاز یک شهر قطع شود، نیروهای امداد و حوادث می‌بایست به تمامی مشترکین مراجعه کرده و به صورت میکانیکی رگلاتورها را وارد سرویس کنند که این کار زمان‌بر است و نیاز به نیروی انسانی زیادی دارد.

خوش‌لهجه از پوشیدن لباس گرم در منزل و کم کردن درجه سیستم گرمایشی به عنوان یکی از راهکارهای ساده و در دسترس صرفه‌جویی نام برد و در ادامه بیان کرد: با مصرف بهینه کمبود گاز نخواهیم داشت و در چنین شرایطی می‌شود گاز طبیعی را از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه تأمین کرد.

وی در پایان بار دیگر از عموم مردم درخواست کرد تا با صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های هموطنانمان بوده و شادی بارش برف به کام همگان شیرین نگه دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید