مروری بر گذشته و حال یک رویداد

تعطیلی 150 بوتیک در تهران/ دادستانی هشدار داد

کدخبر: ۶۳۱۳۹۴
اقتصادنیوز: بوتیک‌های لباس فروشی سال‌ها پیش در ایران با هشدار قاطع دادستانی تهران درباره پرهیز از خرید و فروش کالاهای قاچاق رو به رو شدند.
تعطیلی 150 بوتیک در تهران/ دادستانی هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز، 40 سال پیش مردم ایران شاهد هشدار صریح دادستانی تهران به صاحبان فروشگاه های لباس فروشی و بوتیک ها بودند؛ موضوع مهمی که در روزنامه اطلاعات منتشر شده در تاریخ اول اسفند 1402 هم مورد توجه قرار گرفت.

این روزنامه با تیتر «دادستانی به بوتیک داران هشدار داد، مبارزه با فساد مقطعی نیست» در این باره نوشته است: «حجت الاسلام میر عمادی دادستان عمومی تهران، با انتشار اطلاعیه ای بار دیگر به کسانی که از راه های غیر مشروع و غیر قانونی اقدام به خرید و فروش کالاهای قاچاق می نمایند و با اعمال و رفتار خود عفت جامعه اسلامی را جریحه دار می سازند، هشدار داد.»

خبر مرتبط
خبر مهم درباره طلا فروشی‌ها / طلا فروشان مغازه‎‌ها را باز کردند؟

اقتصادنیوز: در حالی که چند روز است خبرها درباره تعطیلی طلافروشی ها جنجالی شده، رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد که عمده طلا فروشان در تهران امروز فروشگاه‌های خود را باز کردند.

اطلاعات سپس به انتشار این اطلاعیه پرداخت که در بخش هایی از آن آمده است: «فرصت طلبان باید بدانند که مبارزه با فساد مقطعی نبوده و نخواهد بود ، بلکه تاریشه کنی عوامل فساد و منکرات مجدانه ادامه خواهد یافت، متاسفانه با اینکه شش سال از انقلاب اسلامی ایران میگذرد و در بین دشت حیات زندگی شهدای زیادی را تقدیم اسلام نموده است. بازهم گروهی از خدا بی خبر از صبر و بردباری ملت شهید پرور سوء استفاده نموده و با دایر کردن مراکزی بنام بوتیک اقدام به انجام اعمال غیر قانونی و خلاف شرع کرده اند . با اینکه این دادستانی مرتبا در مورد منکرات تذکرات شرعی قانونی داده و تاکنون از ملت شهید پرور خواسته است. دادستانی عمومی تهران با عنایت به مواد ۱۰۲ و ۱۰۳ و ١٠٤ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) و ماده ۲۲ قانون نظام صنفی و به لحاظ حراست از حریم عفت عمومی اقدام به تعطیل آنها نموده است.»

نکته جالب توجه اما درباره این اتفاق حمایت انجمن های اسلامی و نهادها، وزارت آموزش و پرورش، کمیته انقلاب اسلامی، امور تربیتی استان تهران و... از این اقدام دادستانی تهران است. این سازمان ها و نهادها با انتشار اطلاعیه‌هایی در ذیل این مطلب، از تعطیلی 150 بوتیک از سوی دادستانی تهران حمایت و قدردانی کردند.

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید