همه آنچه درباره ثبت نام بیمه مادران دارای سه فرزند باید بدانید/ این افراد مشمول می‌شوند+ فیلم

کدخبر: ۶۳۱۵۴۱
اقتصادنیوز: بیش از 2 میلیون نفر از مادران روستایی و عشایری که سه فرزند یا بیشتر دارند، از سوی دولت بیمه رایگان دریافت می‌کنند.
همه آنچه درباره ثبت نام بیمه مادران دارای سه فرزند باید بدانید/ این افراد مشمول می‌شوند+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، در راستای دغدغه‌هایی که درباره پیر شدن سنی جمعیت وجود دارد، ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمیعت به مرحله اجرا درآمد.

روزهای پایانی امسال با خبری خوش برای مادران روستایی و عشایر همراه شد و آن هم بیمه مادران روستایی و عشایری بود؛ بیمه ای که فقط شامل مادرانی می شود که دارای سه فرزند و بیشتر هستند.

خبر مرتبط
صدور مجوز پوشش بیمه‌ای 14 هزار زن سرپرست خانوار تا پایان سال

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از پوشش بیمه‌ اجتماعی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد طی ۲ ماه پایانی سال جاری خبر داد.

در این زمینه چندی پیش صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری مربوط به اعلام فراخوان ثبت نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر توضیح داد: نزدیک‌ به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند که در فاز نخست این طرح تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت. یکی از مزایای بیمه اجتماعی مادران غیر شاغل در مناطق روستایی و عشایر این است که حق بیمه‌ای از بیمه پردازان دریافت نمی‌شود و 100 درصد حق بیمه آنان را دولت پرداخت می‌کند.

مرتضوی در این زمینه خاطرنشان کرد: به ازای اضافه شدن هر فرزند به خانواده، 2 سال به سنوات مادر بیمه پرداز اضافه خواهد شد.

کدام مادران بیمه می‌شوند؟

مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از اول آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده است و در مراحل بعدی دولت به سراغ مادرانی می‌رود که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید