معاون وزیر نفت: از تحریم یک فرصت ساختیم/ ۸۰ درصد از تجهیزات نفتی داخلی سازی شده است

کدخبر: ۶۳۲۹۶۳
اقتصادنیوز: معاون وزیر نفت گفت: رویکرد وزارت به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان بود و از تحریم یک فرصت ساختیم و اینک ۸۰ درصد تحهیزات نفتی در داخل کشور تولید شده است.
معاون وزیر نفت: از تحریم یک فرصت ساختیم/ ۸۰ درصد از تجهیزات نفتی داخلی سازی شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی چهارشنبه در نشست بررسی طرح‌های کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی که در آبادان برگزار شد افزود: اقدامات گسترده‌ای در ۲ سال اخیر برای تولید تجهیزات داخلی انجام شد و طرح‌های فراسرزمینی پالایشی و صدور خدمات فنی و مهندسی از این اقدامات است.

معاون وزیر نفت گفت: تاکنون سه تا چهار دانش فنی در شرکت‌های پالایشی در زمینه تولید کاتالیست، کمپرسور سازی و کیفی‌سازی نفت‌کوره به طور کامل بومی‌سازی شده است.

سالاری گفت: در زمینه کیفی سازی محصولات نفتی، با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تولید نفت کوره در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور به زیر ۱۰ درصد کاهش یافته و در برخی پالایشگاه‌ها به صفر رسیده است.

خبر مرتبط
برنامه شهرداری و وزارت نفت برای افزایش امنیت انبار نفت شهران

شهردار منطقه ۵ تهران اعلام کرد که امنیت محدوده انبار نفت شهران ارتقا می‌یابد.

سالاری گفت: در پالایشگاه آبادان ظرفیت تولید به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که مرحله دوم فاز ۲ این پالایشگاه آبادان از محل افزایش ظرفیت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با افزایش ظرفیت و کیفی‌سازی محصولات نفتی در کشور، ظرفیت تولید بنزین در کشور به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز رسیده است.

خبر مرتبط
چرا وزارت نفت اموال بابک زنجانی را به فروش نمی‌گذارد؟

اقتصادنیوز: درحالی‌که بیش از 10 سال از تقاضای مسئولان وزارت نفت برای ممنوع‌الخروجی بابک زنجانی در مهرماه 1392 و حدود 10 سال از صدور حکم توقیف کلیه اموال زنجانی در داخل و خارج از ایران در بهمن‌ماه ۱۳۹۲ می‌گذرد، اما هنوز تکلیف بدهی و فروش اموال او که در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته، مشخص نشده است. شخصی که اگر به او اجازه داده بودند، می‌خواست آبرامویچ ایران شود.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۱۰۲ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده از طریق خطوط لوله نفت کشور به مبادی مصرف منتقل شده که از این میان ۵۳ میلیارد لیتر نفت خام و ۴۹.۳ میلیارد لیتر فرآورده نفتی بود.

وی بیان کرد: در بازه زمانی ۹ ماهه سال‌جاری ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور ارسال شده است.

معاون وزیر نفت گفت: انتقال نفت و فرآورده کشور در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۵ درصدی و در مقایسه با شروع به کار دولت سیزدهم، رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید