پول‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی بررسی شد

کدخبر: ۶۳۳۴۸۰
اقتصادنیوز: در دومین جلسه کمیته فنی اتحادیه پایاپای آسیا با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو، پول‌­های دیجیتال بانک‌‌های مرکزی به صورت برون‌مرزی و چند جانبه بررسی شد.
پول‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی بررسی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بانک مرکزی، محسن کریمی در دومین جلسه کمیته فنی اتحادیه پایاپای آسیا که با حضور نمایندگانی از کشورهای بنگلادش، بلاروس، میانمار، پاکستان، هند و نپال برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبه اجلاس پنجاه­ و­یکم تهران کمیته «آی ­تی» موضوع پول­های دیجیتال بانک­ های مرکزی به­ صورت برون­ مرزی و چند جانبه بررسی می شود و ایران پیگیری آن را به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته کسب و کار و مدیریت ریسک نیز توسط کشورهای هند و پاکستان پیگیری می ­شود و این کشورها گزارش­ های خود را در نشست­ های کمیته فنی که در تهران برگزار می­ شود، ارائه می دهند.

وی افزود: طبق اساسنامه اتحادیه پایاپای آسیا، هر سال پس از برگزاری مجمع عمومی، دو جلسه کمیته فنی برگزار می ­شود و مصوبات مجمع برای اجرایی شدن توسط این کمیته پیگیری می ­شود. 

خبر مرتبط
شمشیر دو لبه جدید بانک مرکزی/ گواهی سپرده خاص، رقیب سرسخت سپرده‌های بلندمدت

اقتصادنیوز: گواهی سپرده خاص با سود 30 درصدی به رقیب سرسخت سپرده‌های بلندمدت تبدیل شد. با انتشار گواهی سپرده خاص از سوی بانک مرکزی قریب به 130 همت از مانده سپرده‌های بلندمدت سه ساله کاسته شد.



دکتر کریمی گفت: خوشبختانه در سال 1402، کشور بلاروس از اروپا و کشور موریس از آفریقا به این اتحادیه اضافه شدند و زمینه های عملیاتی ­سازی عضویت اعضای جدید توسط کمیته فنی بررسی و پیگیری می­ شود.

معاون بین الملل بانک مرکزی با بیان اینکه تصمیمات مجمع قبلی اتحادیه پایاپای آسیایی در تهران در کمیته فنی در حال پیگیری است گفت: گزارش­ های فنی این کمیته ها موضوع دستور جلسه نشست پنجاه و­ دوم اتحادیه پایاپای آسیا می ­شود که در آینده برگزار خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید