مروری بر گذشته و حال یک رویداد

گشت انصارالله در کشور آغاز به کار کرد

کدخبر: ۶۳۳۵۲۶
اقتصادنیوز: حدود 40 سال پیش در ایران اقدام متفاوتی برای مقابله با گرانفروشی در دستور کار قرار گرفت و از گشت های انصارالله برای مهار این معضل استفاده شد.
گشت انصارالله در کشور آغاز به کار کرد

به گزارش اقتصادنیوز، موضوع گرانفروشی همواره یکی از مواردی است که سیاست‌هایی برای مقابله با آن در نظر گرفته می‌شود؛ اقداماتی که البته همچون مسکنی زودگذر عمل کرده و برای مدت کوتاهی توانسته تاثیرگذار باشد و این درد را تسکین دهد.

مانند آنچه حدود 40 سال پیش اتفاق افتاد و گشت انصارالله برای مقابله با گران فروشی در کشور آغاز شد. موضوعی که روزنامه اطلاعات هم در تاریخ 19 اسفند 1402 به آن پرداخت و در این باره نوشت: «حجت‌الاسلام عزیزیان، حاکم شرع دادگاه امور صنفی تهران در پاسخ به این سوال که چرا تا به حال حتی یک تروریست اقتصادی اعلام نشده است، گفت: احتکار و گرانفروشی دوجنبه دارد گاهی کسی احتکار می کند یا گرانفروشی می کند، به قصد سودجویی و کسب استفاده زیاد و گاهی هم هدف از احتکار و گرانفروشی سودجویی نیست بلکه برای این است که کمبود مصنوعی در کشور ایجاد کند و مردم ناراضی شوند و خلاصه این افراد با احتکار و گرانفروشی قصد براندازی رژیم را دارند.»

خبر مرتبط
گوشت قرمز در ماه رمضان گران می‌شود؟

اقتصادنیوز: با توجه به فراوانی عرضه و کاهش قدرت خرید خانوار پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان نوسانی نداشته باشد.

Untitled

این روزنامه سپس در ادامه گزارش خود به نقل از عزیزیان آورده است: «در صورت اول که هدف از گرانفروشی فقط سودجویی است و جنبه سیاسی ندارد، عاملین گرانفروشی به زندان، تبعید، جریمه و شلاق محکوم می شوند. و در صورت دوم که گرانفروش با ایجاد کمبود مصنوعی قصد ضربه زدن به نظام را دارد و مشخصا مقاصد سیاسی در کار است، گرانفروش تروریست اقتصادی به حساب می‌آید و طبق قوانین ممکن است به اعدام محکوم شود. البته در این مورد اجرای حکم اعدام باید به تایید دادگاه عالی برسد.»

در بخش پایانی مطلب روزنامه اطلاعات آمده است: «حاکم شرع دادگاه امور صنفی تهران درباره تشکیل انصارا... ویژه مبارزه با گرانفروشی گفت: گشت انصارالله به طور قاطعانه مشغول کار است. کافی است مردم به شمال شهر بروند و رستوران‌های مهمی را که تعطیل شده‌اند و یا مغازه‌های مهمی که چه در شمال شهر و یا در جنوب شهر تعطیل شده‌اند ببینید. جمع‌آوری دلال‌های سرچشمه و میادین بارفروشان تهران همه و همه در اثر فداکاری این برادران است که به طور شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید